Als groep

Ontdek hoeveel plezier het geeft om samen met je vrienden, familie of voetbalteam een ander te ontmoeten en te helpen. Present helpt je graag bij het vinden van een vrijwilligersproject. Voor ons is het dé uitdaging om op basis van jullie aanbod een project te organiseren dat bij jullie past en betekenis heeft voor een ander. Ontdek hoe je door als groep een ander centraal te stellen elkaar op een andere manier leert kennen.

Present organiseert en begeleidt

Aanmelden kan met een groep van 2-250 personen. De mensen die jullie helpen, zijn mensen die eenzaam zijn, leven in armoede of kampen met fysieke problemen (ziekte, ouderdom of beperking).
Voor groepen organiseren wij twee type Presentprojecten:

•  Sociale projecten: koken voor dak- en thuislozen, het organiseren van een gezellige middag voor mensen met een lichamelijke of geestelijke beperking of koffiedrinken met eenzame ouderen
  • Praktische projecten: helpen verhuizen, opknappen of schoonmaken van een woning of het opknappen van een tuin.

Een project wordt altijd georganiseerd op basis van jullie wensen en beschikbaarheid. Na jullie aanmelding nemen we contact op om deze te inventariseren.

Kosten

Particuliere groepen kunnen in principe kosteloos aan de slag. Een bijdrage in de kosten, in de vorm van een donatie, wordt wel gewaardeerd. Voor scholen vragen we om een bijdrage per leerling/student. Voor bedrijven rekenen we een vergoeding per medewerker. Daarmee kan de beweging die Present in gang zet, ook in de toekomst doorgaan. Neem contact met ons op voor de precieze afspraken.

Meld je aan of neem contact op met een lokale Present bij jou in de buurt