Aanmelden als...

Ontdek hoe waardevol het is om samen met vrienden, collega’s of je gezin een ander te ontmoeten en te helpen.

aanmelden ALS GROEP

Wil je je tijd en talent graag zinvol inzetten? We hebben verschillende mogelijkheden voor je.

aanmelden ALS Individu

Word Fannoot

Het werk van Present groeit! Vind jij het ook belangrijk dat steeds meer mensen in Alkmaar het vanzelfsprekend vinden naar elkaar om te zien? Neem dan een aandeel in Present.

Steun ons als Fannoot

Nieuw: Present voor gezinnen!

Present voor gezinnen

Ook gezinnen kunnen zich aanmelden als groep. Present heeft hiervoor een nieuw concept ontwikkeld.  Neem eens contact met ons op over de mogelijkheden.

Stichting Present Alkmaar heeft 2 nieuwe foto's toegevoegd.
Stichting Present Alkmaar

“Iedere dag is geschikt om goed te doen” dachten de leden Lions Alkmaar en ze meldden zich bij stichting Present Alkmaar met de vraag of ze voor iemand verschil konden maken. Jan Zwart, algemeen coördinator van Present zag gelijk een kans en bracht drie organisaties bij elkaar.
Stichting Woonwaard had door een interne actie een mooi bedrag in kas dat zij aan Present wilde schenken. Lions Alkmaar wilden de handen uit de mouwen steken en bij Present was via Esdégé Reigersdaal een hulpvraag binnen gekomen om de huis- en slaapkamer bij iemand schoon te maken en te schilderen. De projectleider van Present inventariseerde ter plaatse wat er nodig was. Jan Zwart overlegde over de datum met de leden van Lions Alkmaar en met de medewerker van via Esdégé Reigersdaal en maakte vervolgens de match. Op 31 januari werd het bedrag officieel aan stichting Present overhandigd door Dietrik Emmens, Manager Financiën en ICT, en Steven van de Wijdeven, projectleider I&A van Woonwaard.
Schoonmaakartikelen en verf werden gekocht en op 11 en 18 februari gingen de Lions aan de slag met ondersteuning van de projectleider van Present. Een van de vrijwilligsters van Lions Alkmaar vertelt: “Present maakt het mogelijk om je gedurende het gehele jaar in te zetten voor jouw hulpbehoevende medemens. Wij zetten ons graag in voor mensen die een steuntje in de rug kunnen gebruiken. Onze missie is niet voor niets ‘we serve’. Wij hebben de muren, plafonds en plinten leeggemaakt, waarna wij ze konden schilderen. Daarna hebben we alles weer netjes terug gehangen, zodat de bewoonster gelijk in haar heerlijk opgeknapte woning kan verblijven. Wij willen dit in de toekomst zeker vaker gaan doen!”

Wilt u ook een keer verschil maken met uw bedrijf of vereniging? Wilt u als vrijwilliger van stichting Present meewerken? Meld u zich dan aan bij Present Alkmaar.
... Lee meerSee Less

11 hours ago

Comment on Facebook

Geweldig zo'n keten van goede daden!

+ View previous comments

Heb jij vrienden die ook best 'Present' zouden willen zijn? Tag ze dan hieronder en vraag ze onze pagina te liken! ... Lee meerSee Less

12 hours ago

Heb jij vrienden die ook best Present zouden willen zijn? Tag ze dan hieronder en vraag ze onze pagina te liken!
Stichting Present Alkmaar heeft 5 nieuwe foto's toegevoegd.
Stichting Present Alkmaar

Op vrijdag 9 december kregen twee van onze trouwe vrijwilligers de Heldenmedaille van de Gemeente Alkmaar uit handen van wethouder Anjo van de Ven. Projectleider Pieter Batstra en projectcoördinator/leider Harry Schuil staan in de wandelgangen ook wel bekend als 'Ed en Willem Bever'. Ze hebben deze onderscheiding meer dan verdiend! Zonder hun inzet zou Present het afgelopen jaar niet 120 projecten hebben kunnen realiseren. Uiteraard niets ten nadele van de meer dan 280 overige Presentvrijwilligers! Per organisatie kunnen jaarlijks maximaal 2 personen worden voorgedragen. Nogmaals hartelijk dank en gefeliciteerd Pieter en Harry! ... Lee meerSee Less

2 months ago

Op vrijdag 9 december kregen twee van onze trouwe vrijwilligers de Heldenmedaille van de Gemeente Alkmaar uit handen van wethouder Anjo van de Ven. Projectleider Pieter Batstra en projectcoördinator/leider Harry Schuil staan in de wandelgangen ook wel bekend als Ed en Willem Bever. Ze hebben deze onderscheiding meer dan verdiend! Zonder hun inzet zou Present het afgelopen jaar niet 120 projecten hebben kunnen realiseren. Uiteraard niets ten nadele van de meer dan 280 overige Presentvrijwilligers! Per organisatie kunnen jaarlijks maximaal 2 personen worden voorgedragen. Nogmaals hartelijk dank en gefeliciteerd Pieter en Harry!

Comment on Facebook

Gefeliciteerd!! goed werk jongens👍

Gefeliciteerd. Meer dan terecht. Bent u nou Edwin of Willem Harry Schuil ?

Ed is de naam, die met het geruite overhemd is Willem

Wat leuk, Gefeliciteerd!

+ View previous comments