Present op LenteGroenFestival in beleef- en beweegtuin De Klup

30 maart 2015

De beleef- en beweegtuin rond het Meester Siebelinkhuis aan de Berlagelaan doet zaterdag 11 april voor het eerst dienst als festivalterrein. En wel voor een nagelnieuw evenement. Het LenteGroenFestival is een soort markt voor alles wat met de tuin te maken heeft. Met tuinplanten, bloemzaad, tuinbrocante, tal van kraampjes en een horecaplein. Liefhebbers kunnen meedoen aan speedworkshops en/of kanovaren in de Aa.

Met de aanleg van de beleef- en beweegtuin in de zomer van 2014 kreeg De Klup Twente, de vrijetijdsorganisatie voor mensen met een beperking, nieuwe mogelijkheden. De tuin is gemaakt voor ouderen uit de wijk, deelnemers van De Klup en andere liefhebbers om in te bewegen en elkaar te ontmoeten. Maar de 2000 vierkante meter tuin is ook bij uitstek geschikt voor activiteiten en evenementen. Het eerste evenement in de nieuwe tuin wordt dus het LenteGroenFestival.

Het LenteGroenFestival is bedoeld om veel mensen uit de stad en ommelanden lekker in de stemming van een nieuw tuinjaar te brengen en tegelijkertijd kennis te laten maken met de tuin en al haar mogelijkheden en met De Klup Twente.  De Klup Twente een ongekende hoeveelheid stekken en stukken van tuinplanten van tuinliefhebbers gekregen. Er is een grote variatie aan planten en stekken.

Wij, Stichting Present Almelo, staan ook met een standje op dit Festival en wel met de verkoop van tuinkruiden en moestuinplantjes. De opbrengst van onze eigen stand gaat naar Present Almelo. Daarnaast schieten wij De Klup Twente te hulp door een match te maken tussen het horeca personeel van NielZ en De Klup: zij bekommeren zich samen met deelnemers van De Klup Twente om de verkoop van drankjes en lekkers. Het prachtige, grote terras aan de oever van de Aa wordt gezellig ingericht als horecaplein met tafeltjes en stoeltjes.

Naast bovenstaande biedt het LenteGroenFestival ook nog het volgende:

• Erve Pezie komt met fonkelnieuwe tuin- en balkonbeelden uit Afrika en er is tuinbrocante te koop: tweedehands gereedschap, tuinpotten, hangers, vazen en nog meer spullen die een tweede leven verdienen.
  • Tuinarchitect Hester Belderbos is aanwezig om vragen van tuinliefhebbers te beantwoorden.
  • Trainer Micheal Wolbers is van de partij. Bij voldoende belangstelling begint hij een beweeggroep in de beleeftuin. Er zijn speedworkshops bloemschikken, bijzondere bloempotten maken en vogelnestkastjes mozaïeken.
  • Kanoverhuurder Buitensport Twente stelt kano’s en zwemvesten beschikbaar, zodat liefhebbers op 11 april ook bij het Siebelinkhuis in de kano kunnen stappen voor een tochtje op de Aa.

We hopen natuurlijk dat 11 april een stralende, zonnige dag wordt. Maar mocht het onverhoopt regenen en guur weer zijn, heeft De Klup Twente een plan B achter de hand. Het LenteGroenFestival wordt in dat geval verplaatst naar de hal en de vertrekken in het Meester Siebelinkhuis.

Wie wil goede tuin- en bloembrocante schenken? (vazen, bloempotten, tuingereedschap, spullen voor tuinvogels etc.): info@presentalmelo.nl

Komen jullie ook de 11e april?