Laatste kans om mee te doen!!

10 april 2015

NLdoet: doet u mee?

Vrijdag 11 en zaterdag 12 maart vindt de grootste vrijwilligersactie van ons land plaats, NLdoet. Veel maatschappelijk betrokken Nederlanders steken de handen uit de mouwen. Ook in Apeldoorn en omgeving. Vrijwilligersmakelaar in Apeldoorn, Stichting Present, is samen met het Verenigingsburo intermediair voor NL doet.

De ervaring leert dat er altijd meer klussen zijn dan vrijwilligers. En dat is zo jammer! Want ik spreek uit eigen ervaring, meedoen met NLdoet is ontzettend leuk.

Een paar jaar geleden heb ik samen met collega’s bij een zorginstelling plantenbakken gemaakt. Met twee linkerhanden en geen technisch inzicht ging ik een beetje onzeker naar de locatie. Gelukkig was er koffie! Dat was een heel prettig begin van deze dag. Mijn collega’s kwamen ook binnendruppelen: ik zag dat ik niet de enige was die met nette kantoorhandje een beetje onzeker de dag in was gegaan. Eenmaal op de plek waar we aan de slag gingen stonden boormachines, zagen, hamers en een cirkelzaag klaar. Ook was er een duidelijke beschrijving wat we gingen maken en, gelukkig, iemand die ons hielp. De apparaten werden uitgelegd en we gingen aan de slag. Na een paar uur hard werken, was ik volledig bekend met de cirkelzaag. De bakken werden in elkaar gezet alsof we dit dagelijks deden. En….de zonnestralen kwamen tevoorschijn op het moment dat de bloemetjes in de bak werden gezet. Wat waren de bakken prachtig geworden en wat was ik trots op ons! Ik wist niet dat ik dit in me had. Een paar cliënten van de instelling kwamen de bakken bewonderen en streelden ons ego nog meer met talloze complimentjes. Wauw!!! Wat is dit een gaaf gevoel. En we waren er ’slechts’ en ochtend mee bezig. Van andere collega’s hoorden we ondertussen dat ze met de voorbereiding van een high tea bezig waren. Met heel veel plezier konden ze zo de bewoners een keer verwennen.

Zo zie je, het is leuk om dit samen te doen met collega’s, buren of vrienden. En je bent niet altijd een hele dag bezig. Ik wens iedere klus een mooie groep vrijwilligers toe! Doet u ook mee? Aanmelden kan nog steeds via www.nldoet.nl

En of het nu slecht of goed weer is: het is altijd NLdoet-weer!