College B&W helpt moeder verhuizen

31 maart 2017

“Het is mooi dat we dit samen kunnen doen. Goed om een gezin dat het zelf (even) niet kan, te helpen. Eigenlijk een kleine moeite. Het wordt gewaardeerd”, zo omschrijft het Doetinchemse college van burgemeester en wethouders de hulp die ze dinsdag 28 maart boden aan een inwoonster. De moeder met drie kinderen had zelf te weinig netwerk om alles rondom hun verhuizing te regelen en daarom schoot het college haar te hulp. Present Doetinchem bracht de vrouw en het college bij elkaar.

De collegeleden gingen ’s middags aan de slag bij de vrouw. Ze demonteerden meerdere bedden en brachten deze naar beneden. Ze hielpen de vrouw om dozen van de zolder en de eerste verdieping naar beneden te brengen. En ze gingen aan de slag met sop en schoonmaakdoeken om de keuken van het gezin schoon te maken voor de oplevering.

Tussendoor genoten ze samen met de bewoonster van een glas fris met iets lekkers erbij. Aan het einde van de dag vertrok het college moe maar voldaan en blij dat ze iemand hadden kunnen helpen, weer naar huis.

Reactie van één van de wethouders: ‘Wat me raakte, was dat het netwerk van mevrouw zo klein is dat ze bijna voor alles hulp nodig heeft van professionals en vrijwilligers’.

Lijkt het u ook leuk om een keer iemand te helpen die wel een handje kan gebruiken, informeer dan bij Present Doetinchem naar de mogelijkheden.

[Foto Nelly de Vries, Present]