Nieuw: Meet&Mix van start

21 maart 2017

We gaan in samenwerking met Samen Doetinchem wekelijks op dinsdagmorgen twee vrijwilligersprojecten doen (sociaal of praktisch) waarbij statushouders samenwerken met Nederlanders. Naast dat ze van grote betekenis zijn voor de hulpontvanger, geeft het ze ook de mogelijkheid om de Nederlandse taal extra te oefenen en in contact te komen met Doetinchemmers.

Dinsdag 14 maart zijn we gestart met de eerste twee Meet&Mix projecten. Drie mannen hebben samen met twee van onze flex-vrijwilligers, een tuin opgeschoond. En drie jonge vrouwen uit Syrië en Irak hebben samen met een voor het eerst in hun leven gesausd bij een jong gezin. Eén van de Syrische vrouwen bood spontaan aan om af en toe op te passen bij dit jonge gezin, ze woont vlak in de buurt. Zo leidt ontmoeting tot ontmoeting en verbinding!

Lijkt het je leuk om af en toe samen met een paar ‘nieuwe’ Doetinchemmers aan de slag te gaan? Neem dan contact met ons op!