Present Doetinchem ontvangt subsidiebedrag van Platform Meedoen & Ondersteuningsdiensten

20 juli 2016

Het platform Meedoen & Ondersteuningsdiensten (M&O) heeft een prachtig subsidiebedrag ter beschikking gesteld aan Present Doetinchem. Met dit subsidiebedrag kan Present Doetinchem een goede basisset aan materialen en gereedschap aanschaffen, zodat er veel mooie, praktische projecten uitgevoerd kunnen worden door de vrijwilligers van Present. Bouwbedrijf Van Buuren maakt de aanschaf van de materialen mede mogelijk. Een mooie vorm van maatschappelijk betrokken ondernemen.

Present zet groepjes vrijwilligers in voor praktische projecten bij medeburgers in Doetinchem die wel een steuntje in de rug kunnen gebruiken. Mensen die zich in sociaal isolement bevinden, of onvoldoende gezondheid en/of financiën hebben. Bij de projecten is altijd een professionele hulpverlener betrokken, zodat het gewaarborgd is dat de hulp bij de juiste personen terecht komt.

De doelstelling van het platform Meedoen & Ondersteuningsdiensten is om bij te dragen ‘aan de ontwikkeling van een sluitend aanbod van diensten van vrijwilligersorganisaties in het sociale domein (informele dienstverlening), gericht op het ondersteunen van de inwoners van gemeente Doetinchem en het vergroten van de zelfredzaamheid.’

Present Doetinchem bedankt het platform hartelijk voor hun financiële steun!