Koffie tijdens het sauzen

02-03-2017

Om 9.00 uur stonden de vrijwilligers uit de flexgroep in de startblokken, klaar om te  beginnen met sausen. Maar nee, de mevrouw bij wie ze te gast waren wilde graag eerst aan de koffie.
Daarna is iedereen hard aan het werk gegaan. Maar niet te lang, want de hulpontvangende mevrouw was al zo blij met het resultaat, dat ze eerst nóg een kopje koffie wilde aanbieden. Ondertussen werd het steeds gezelliger!! “Ik maak ook nog even een lunch voor jullie, want ik ben er zo blij mee.” gaf ze aan. Door de gezelligheid en het harde werken werd het een top ochtend. Iedereen was blij en tevreden en het resultaat mocht er zijn: diverse kamers zijn gesausd en weer lekker fris. Mevrouw heeft in 2015 tweemaal een beroerte gehad. Haar netwerk is klein en zelf had ze het niet voor elkaar kunnen krijgen. Sinds ze op dit adres woont, na haar scheiding, was er niets aan het huis gedaan. Haar hulpverlener van het Leger des Heils kwam bij Present terecht om helpende handen te vragen. Met alle liefde is die hulp gegeven.