Meedoen als bedrijf

Wilt u Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) handen en voeten geven? Dan is een samenwerking met Present Enschede de overweging waard. Present kan u helpen om impact te hebben in de lokale samenleving waar uw bedrijf is gevestigd. Deelname levert inspiratie en verbondenheid op voor het hele bedrijf. Collega’s werken met elkaar in een heel andere setting. Teambuilding op zijn best!

Deelname aan het lokale vrijwilligerswerk kan op twee manieren:

Maatschappelijk personeelsuitje of teambuilding

Wekelijks organiseert Stichting Present Enschede groene teambuildingsactiviteiten en maatschappelijk verantwoorde personeelsuitjes. Op basis van uw kennis, kunde en wensen verzorgen wij een dag of dagdeel waarbij de complete organisatie voor onze rekening is.

Teamcoaching IKBEN!ZINVOL

Neem met uw (directie- of management)team deel aan een IKBEN!ZINVOL-dag. IKBEN!ZINVOL is een effectieve en ‘duurzame’ vorm van teamcoaching, dus met een maatschappelijk randje. Een IKBEN!ZINVOL-dag ziet er als volgt uit. ’s Ochtends voert het team een (uitdagend) vrijwilligersproject uit in bijzijn van één of twee professionele teamcoaches. De middag staat in het teken van reflectie en evaluatie. Door de spiegel voor te houden, creëert de teamcoach openheid rondom de huidige samenwerking, wordt bevestigd wat goed gaat en wordt de vinger gelegd op ontwikkelingspunten. Zowel individueel als in teamverband krijgt u naast inspiratie een concrete set adviezen c.q. vaardigheden mee. Neem contact met ons op voor meer informatie.

Investering

• Maatschappelijk personeelsuitje en teambuilding: Wij werken voor kwetsbare groepen die zelf niets hebben. Daarom brengen wij de organisatie, begeleiding en het verbruik van materialen bij u in rekening. Dit doen wij tegen kostprijs. Een vrijwilligersproject met 5 tot 10 deelnemers kost € 500,- inclusief BTW. Voor groepen van 10 tot 250 deelnemers maken we een maatwerk offerte. Meld u aan of neem contact op voor een kennismaking
  • Teamcoaching IKBEN!ZINVOL: De kosten van een IKBEN!ZINVOL-traject hangen af van uw probleemstelling, de specifieke coachingsdoelstellingen en de omvang van uw team. Neem contact met ons op voor een persoonlijk gesprek en een offerte op maat.

Ervaringen

De collega’s van bedrijven die meedoen zien voor hun ogen de meerwaarde van een Present-project. Enkele citaten: “Het gaf veel voldoening om te helpen, meneer was zichtbaar blij met het resultaat” (project: collega’s helpen met het ontruimen van de rommeltuin van een alleenstaande man).

“Het was leuk om te zien dat de bewoners waardeerden dat wij er waren om iets gezelligs met hen te doen.” (project: collega’s gaan samen met cliënten van Aveleijn boodschappen doen en koken)

“Echt leuk om te doen!” en “Het was heel gezellig.” (project: collega’s helpen een dagdeel met grotere klussen op een boerderij waar verstandelijk beperkte mensen hun dagbesteding hebben.)