Present en vluchtelingen

14 december 2015

Het zal niemand in Enschede ontgaan zijn dat er vanaf september 2016 zo’n 600 vluchtelingen zullen worden opgevangen. Aan Present wordt al regelmatig gevraagd of wij ‘hier wat mee gaan doen’. Het antwoord is: we doen er wat mee als er aanbod is van een of meerdere groepen vrijwilligers. Dat behoeft een toelichting.

In al onze projecten gaan wij uit van het aanbod van groepen vrijwilligers. Zij geven aan wanneer ze tijd hebben en wat ze willen doen. Met dat aanbod gaan wij aan de slag. Dus geeft een groep aan dat ze een keer willen koken met een groepje vluchtelingen, dan zullen wij dit aankaarten met het COA in Enschede. Wil eenzelfde groep een repeterend project doen, dan kan dit op een bepaald moment worden overgedragen als blijkt dat het prima gaat zonder onze bemiddeling.