Hoe werkt het?

In Heerenveen is geen asielzoekerscentrum (gekomen). Wel zijn er de afgelopen jaren veel vluchtelingen die een status kregen in Heerenveen gehuisvest. Present Heerenveen vindt het waardevol dat deze nieuwe Nederlanders een gezicht krijgen. Dat kan door elkaar te ontmoeten. En door kennis te maken  met elkaars cultuur zodat we meer begrip voor elkaar kunnen krijgen.

Daarom organiseert Present Heerenveen in samenwerking met Vluchtelingenwerk op zaterdag 1 juli een Meet & Eat . We zoeken gezinnen/groepen die nieuwe Nederlanders een keer bij hen thuis willen ontvangen voor de maaltijd.

Als je mee wilt doen, geef dan voor 20 mei op hoeveel mensen je aan tafel kunt hebben. Aanmelding via info@presentheerenveen.nl

Stel verder ook gerust je vragen aan Tryntsje Dijkstra via de mail of 0612188198

Hoe werkt het?

• De Meet & Eat vindt plaats in de gemeente Heerenveen.
  • Als je je aanmeldt, rekenen we erop dat je de avond van zaterdag 1 juli vrijhoudt (tijdsindicatie ongeveer 17.30 – 21.30 uur).
  • In elk gastgezin zijn minimaal 2 volwassenen aanwezig.
  • Aan elk gastgezin worden 2 of meer nieuwe Nederlanders gekoppeld. (Nieuwe Nederlanders melden zich aan bij Vluchtelingenwerk/Present)
  • Na aanmelding ontvang je een bevestigingsmail.
  • Hieronder staat informatie over gewoonten rondom de maaltijd, communicatie en omgangsvormen. We gaan ervan uit dat dit gelezen is voor je de gasten ontvangt.
  • Uiterlijk 23 juni ontvang je een mail met adresgegevens en laatste informatie.
  • Vooraf neem je contact op met je gasten om tijd af te stemmen en om te horen of ze jullie adres kunnen vinden of dat het nodig is ze eventueel (met de auto) op te halen.

Present Heerenveen  organiseert de Meet & Eat samen met Vluchtelingenwerk, maar is niet aansprakelijk voor de inhoud van de maaltijd en het verloop van de ontmoeting.