Cheque van De Fokkemaat

02-05-2017

Stichting Present Heerenveen heeft een bijdrage van 250 euro ontvangen van de personeelsvereniging De Fokkemaat van Mariënbosch. De cheque werd op woensdag 26 april overhandigd in woonzorgcentrum Mariënbosch.

De personeelsvereniging geeft elk jaar een bedrag aan een goed doel. ‘Dit jaar kozen we voor Stichting Present,’ vertelt Foekje van der Veen, die werkzaam is bij Mariënbosch. ‘Regelmatig regelt Present dat groepen vrijwilligers met onze bewoners gaan wandelen. Deze gift is een stuk waardering voor hun werk.’

Present Heerenveen is een stichting die vrijwilligerswerk stimuleert. Ze regelt dat mensen die iets willen doen aan de slag kunnen bij mensen die goed wat extra’s kunnen gebruiken. Zo wordt bijvoorbeeld in woonzorgcentra regelmatig een leuke activiteit georganiseerd, zoals een spelletjesmiddag, bloemstukjes maken of wandelen. Stichting Present is erg blij met de bijdrage. Garry Vonk: ‘We vinden het bijzonder dat ze aan ons gedacht hebben. Een medewerker van Mariënbosch vertelde me dat de bewoners, als ze met vrijwilligers van Present op pad zijn geweest, altijd zo blij weer terugkomen! En daar doen we het voor.’

Bij de uitreiking waren veel bewoners van Mariënbosch en vrijwilligers van Present aanwezig. Na de overhandiging gingen een aantal van hen weer samen naar buiten: een nieuwe wandeling tegemoet!