Aanmelden als...

Ontdek hoe waardevol het is om samen met vrienden, collega’s of je gezin een ander te ontmoeten en te helpen.

aanmelden ALS GROEP

Wil je je tijd en talent graag zinvol inzetten? We hebben verschillende mogelijkheden voor je.

aanmelden ALS Individu

Meedoen als Bedrijf

Wilt u Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) handen en voeten geven? Dan is een samenwerking met Present Leiden de overweging waard. Present kan u helpen om impact te hebben in de lokale samenleving waar uw bedrijf is gevestigd. Deelname levert inspiratie en verbondenheid op voor het hele bedrijf.

Meedoen als Bedrijf

Gezocht: Kerstengelen M/V

Kerstengel poster - digitaal

Present is op zoek naar Kerstengelen! Net als vorig jaar wil Stichting Present in de weken rond Kerst weer graag een lichtpuntje zijn voor mensen die het moeilijk hebben. We zijn dan ook weer volop bezig met de organisatie van het Kerstengelproject dat zal lopen van 12 december 2016 t/m 1 januari 2017.

Stichting Present Leiden / Oegstgeest heeft 24 nieuwe foto's toegevoegd.
Stichting Present Leiden / Oegstgeest

Vandaag was weer zo'n fantastische dag met het project: 'De Lichtwijzer Present!' Ouderen van het Herinneringsmuseum gingen in gesprek met groep 7/8 over oude gebruiksvoorwerpen; groep 3 gymde mee met ouderen in Van Wijckersloot Marente, groep 5/6 toonden zich ware Rembrandts en Van Goghs en schilderden de mooiste dingen met bewoners van Rustenborch. Een groepje jongens van groep 5/6 kreeg een echte les biljarten! En ook vandaag werden er ouderen uitgenodigd op school om te genieten van een heerlijk verzorgde lunch, opgeleukt met een bingo, quiz, livemuziek en dans. Dit keer georganiseerd door de creatieve leerlingen van groep 6/7! De ouderen genoten zichtbaar van de lieve aandacht en de verwennerij! Heel veel dank allemaal!! GBS De Lichtwijzer Gemeente Oegstgeest ... Lee meerSee Less

15 hours ago

Vandaag was weer zon fantastische dag met het project: De Lichtwijzer Present! Ouderen van het Herinneringsmuseum gingen in gesprek met groep 7/8 over oude gebruiksvoorwerpen; groep 3 gymde mee met ouderen in Van Wijckersloot Marente, groep 5/6 toonden zich ware Rembrandts en Van Goghs en schilderden de mooiste dingen met bewoners van Rustenborch. Een groepje jongens van groep 5/6 kreeg een echte les biljarten! En ook vandaag werden er ouderen uitgenodigd op school om te genieten van een heerlijk verzorgde lunch, opgeleukt met een bingo, quiz, livemuziek en dans. Dit keer georganiseerd door de creatieve leerlingen van groep 6/7! De ouderen genoten zichtbaar van de lieve aandacht en de verwennerij! Heel veel dank allemaal!! GBS De Lichtwijzer Gemeente Oegstgeest
Stichting Present Leiden / Oegstgeest heeft de omslagfoto bijgewerkt.

... Lee meerSee Less

2 days ago

Stichting Present Leiden / Oegstgeest heeft 21 nieuwe foto's toegevoegd.
Stichting Present Leiden / Oegstgeest

Wat een prachtige opening van "De Lichtwijzer Present!" hebben we vandaag gehad! De allereerste basisschool die wij als stichting mogen inzetten. Vanochtend openden wethouder Roeffen van de Gemeente Oegstgeest samen met Karin Bosch, manager Zorg van Wijckerslooth Oegstgeest en directeur van basisschool de Lichtwijzer GBS De Lichtwijzer Ans de Graaf de 3 daagse-actie waarbij alle klassen in actie komen voor ouderen! Bijzonder wat er vandaag al aan activiteiten is geweest: er zijn bloemen, kleurplaten en koekjes uitgedeeld aan bewoners van Marente Locatie Van Wijckerslooth, de kleuters hebben op verschillende afdelingen dromenvangers en sleutelhangers geknutseld; ouderen hebben hun beweeguurtje gehouden met leerlingen van groep 3 op school; intussen zwierven er razende reporters van groep 7/8 over de verschillende afdelingen van Wijckerslooth en werd er iPad/IPhone-les gegeven aan 2 leergierige bewoners. Een groep bewoners werd flink verwend door dames van groep 7/8 tijdens een beautyochtend en door groep 4 werd er op school een heerlijke lunch verzorgd voor bewoners van Radius en Marente. Gaaf hoe de kinderen, juffen en meester en ook veel ouders betrokken zijn en veel enthousiasme en energie voor dit project hebben, geweldig!! En het mooie nieuws: morgen weer zo'n dag! ... Lee meerSee Less

2 days ago

Wat een prachtige opening van De Lichtwijzer Present! hebben we vandaag gehad! De allereerste basisschool die wij als stichting mogen inzetten. Vanochtend openden wethouder Roeffen van de Gemeente Oegstgeest samen met Karin Bosch, manager Zorg van Wijckerslooth Oegstgeest en directeur van basisschool de Lichtwijzer GBS De Lichtwijzer  Ans de Graaf de 3 daagse-actie waarbij alle klassen in actie komen voor ouderen! Bijzonder wat er vandaag al aan activiteiten is geweest: er zijn bloemen, kleurplaten en koekjes uitgedeeld aan bewoners van Marente Locatie Van Wijckerslooth, de kleuters hebben op verschillende afdelingen dromenvangers en sleutelhangers geknutseld; ouderen hebben hun beweeguurtje gehouden met leerlingen van groep 3 op school; intussen zwierven er razende reporters van groep 7/8 over de verschillende afdelingen van Wijckerslooth en werd er iPad/IPhone-les gegeven aan 2 leergierige bewoners. Een groep bewoners werd flink verwend door dames van groep 7/8 tijdens een beautyochtend en door groep 4 werd er op school een heerlijke lunch verzorgd voor bewoners van Radius en Marente. Gaaf hoe de kinderen, juffen en meester en ook veel ouders betrokken zijn en veel enthousiasme en energie voor dit project hebben, geweldig!! En het mooie nieuws: morgen weer zon dag!

Comment on Facebook

Mooi werk en leerzaam en bijzonder voor iedereen!

Fantastisch, best bijzonder

That is great