Meedoen als gezin

11391342_923070871064817_753608361972008130_nGezinEen zinvol uitje

Heb je zin in een leuk en zinvol uitje met je gezin, je opa en oma of je neefjes en nichtjes? Via  Stichting Present kun je je opgeven om je een dag(deel) samen met je familie in te zetten voor een ander. We bespreken met jullie je wensen, en we gaan daarna op zoek naar een passend uitje dat we professioneel begeleiden. Je kunt denken aan wandelen met mensen met een beperking, een uitje met een ander gezin, klusjes zoals een tuin bij iemand thuis of taarten bakken met en voor ouderen.

Het bijzondere aan familievrijwilligerswerk is dat je je familie op een andere manier leert kennen. Ook ontmoet je mensen die je normaal misschien niet zou ontmoeten. Je kunt ontzettend veel betekenen voor een ander, ook al geef je maar een paar uur van je tijd.

Present heeft een speciale methode ontwikkeld voor gezinnen. Het biedt ouders een praktisch handvat om kinderen te laten ervaren wat het betekent om, om te zien naar de naaste in eigen wijk of stad. Waarden als ‘geven’, ‘klaarstaan voor een ander’ en ‘verantwoordelijkheid nemen’ komen spelenderwijs aan bod. Gezinnen die deelnemen ervaren een Presentproject als een spannend en zinvol avontuur die hen als gezin dichter bij elkaar heeft gebracht!

Present organiseert en begeleidt

Van voorbereiding tot evaluatie worden jullie begeleid door een speciaal daarvoor getrainde Present medewerker. De keuze van een project vindt plaats na inventarisatie van de unieke talenten van jullie als gezin. Hierbij is uitgebreid aandacht voor de rol van de kinderen. Activiteiten worden zo uitgekozen dat ieder gezinslid kan deelnemen.

Voor gezinnen organiseren wij twee typen Presentprojecten:

• Sociale projecten: koken voor dak- en thuislozen, het organiseren van een gezellige middag voor mensen met een lichamelijke of geestelijke beperking of koffiedrinken met eenzame ouderen
  • Praktische projecten: helpen verhuizen, opknappen of schoonmaken van een woning of het opknappen van een tuin.

Een project wordt altijd georganiseerd op basis van jullie wensen en beschikbaarheid. Er is geen minimale leeftijd van kinderen om mee te kunnen doen. Na jullie aanmelding nemen we contact op om deze te inventariseren.

Meld je aan of neem contact op voor een kennismaking

Folder Gezinnen Present Leiden

Filmpje Gezinnen Present