NLdoet – Present doet mee!

1 maart 2017

Op 10 en 11 maart 2017 steken vele maatschappelijk betrokken Nederlanders de handen uit de mouwen tijdens NLdoet. Dit is de grootste vrijwilligersactie van Nederland, georganiseerd door het Oranje Fonds.

Vrijwilligers zijn het kloppende hart van sociale initiatieven. Met NLdoet stimuleert het Oranje Fonds jong en oud om zich in te zetten voor de samenleving en zet vrijwillige inzet in de spotlights. Vorig jaar waren al 350.000 Nederlanders actief tijdens NLdoet, een recordaantal. In 2017 wil het Oranje Fonds nog veel meer mensen op de been brengen. NLDoet is een geweldig initiatief waar we als Present  Noordwest Friesland graag ons steentje aan bij dragen. Daarom hebben we een aantal projecten geselecteerd waar je je op kan inschrijven, het betreft praktische klussen bij mensen zonder netwerk, zonder geld en zonder (goede) gezondheid.

Vrijdag 10 maart

1. Bestraten van een tuin in Berlikum
  2. Opknappen van een tuin in Franeker

Zaterdag 11 maart

1. Schoonmaken van een keuken in Harlingen
  2. Op zoek naar groene vingers voor diverse tuinklussen in st Anna Parochie en Dongjum

Ben je maatschappelijk betrokken en heb je zin om samen met collega’s, vrienden, familieleden of teamgenoten aan de slag te gaan? Doe dan mee met NLdoet en meld je aan.

Kun je niet op 10 en 11 maart?  Maar wil je wel inzetten voor een ander? We krijgen zoveel hulpvragen binnen dat er vele mogelijkheden zijn om individueel of als groep je in te zetten. Wat je kunt doen? Dat stemmen we graag in overleg met je af, waarbij we helemaal aansluiten op jullie wensen en mogelijkheden.

www.nldoet.nl.