Gezocht groepenbegeleiders!

13 april 2017

Stichting Present Nederland wil een brug slaan tussen mensen (groepen) die iets hebben te bieden en mensen (hulpvragers) die daarmee geholpen kunnen worden. Vanuit de visie om een maatschappelijke beweging op gang brengen waarbij steeds meer mensen het vanzelfsprekend vinden om naar elkaar om te zien.

We zijn altijd op zoek naar mensen die hun tijd en talent willen inzetten voor Stichting Present. Ben jij onze volgende groepenbegeleider?

Groepenbegeleider M/V (vrijwillig)

voor +/- 6 uur in de maand.

Wat ga je doen?

Als groepenbegeleider kun je het verschil maken in het leven van een ander! Je helpt in de voorbereiding van een project. Met de contactpersoon van de vrijwilligersgroep ga je op projectbezoek. Daarnaast begeleid je op de projectdag zelf de groep door het project op te starten en af te sluiten.

We vragen van jou:

• Je hebt affiniteit met de hulpverlening
  • Je bent communicatief ingesteld en je kunt meebewegen
  • Je kunt omgaan met een diverse doelgroepen (studenten, kerken, bedrijven, gezinnen enz.)
  • Je staat open om te werken met de groep asielzoekers/statushouders
  • Je bent praktisch en flexibel en kunt ervoor zorgen dat een project goed verloopt
  • Je houdt je hoofd koel in probleemsituaties

We bieden jou:

• Een veelzijdige en uitdagende functie in een dynamische, maatschappelijk betrokken organisatie
  • Actieve toerusting met betrekking tot missie, visie, werkwijze van Present en de actuele ontwikkelingen
  • Gerichte ondersteuning bij het verrichten van de taken
  • Een vrijwilligersovereenkomst

Goed om te weten

• Projecten vinden vaak plaats op avonden (sociale projecten) of zaterdagen.
  • Projectbezoeken op doordeweekse dagen

Interesse?

Neem dan contact met ons op voor meer informatie of stuur je sollicitatie naar Anja Schilder, algemeen coördinator: 06- 57645837,  info@presentnwf.nl.