Vacature ondersteuner Fondswerver

11 april 2017

Stichting Present Nederland wil een brug slaan tussen mensen (groepen) die iets hebben te bieden en mensen (hulpvragers) die daarmee geholpen kunnen worden. Vanuit de visie om een maatschappelijke beweging op gang brengen waarbij steeds meer mensen het vanzelfsprekend vinden om naar elkaar om te zien.

Afdeling Noordwest Friesland, één van 75 afdelingen van Stichting Present en alweer een jaar actief in deze regio, heeft een vacature voor

Ondersteuner Fondsenwerver (m/v)

die op basis van het strategisch beleidsplan de fondsenwerving aanstuurt. Als vrijwilliger bouw jij mee aan de het voortbestaan van Stichting Present Noordwest Friesland.

Functieomschrijving
Je stelt in samenspraak met de penningmeester en de algemeen coördinator aanvragen voor (landelijke) fondsen op. Na het indienen van de aanvraag houdt je de vinger aan de pols en zorgt voor een tijdige beantwoording van eventuele vragen. Afhankelijk van de behoefte en inkomsten worden jaarlijks tussen de 3 en 6 (nieuwe) fondsen benaderd.
We verwachten dat je circa 8-12 uur per maand aan deze taak kwijt zult zijn.

Jouw kwaliteiten

We verwachten dat je passie hebt voor het werk van Present en voor 100 % achter de visie en werkwijze staat en dat je de verhalen van de vrijwilligers en hulpvragers kunt vertalen naar het werven van fondsen. Daarbij kun je je inleven in wat de wensen en randvoorwaarden van de fondsen zijn en je aanvragen daarop aanpassen.

Onze wensen

• Je staat 100% achter de visie en werkwijze van Present NWF
  • Je hebt een commerciële instelling en goede contactuele eigenschappen
  • Je praat gemakkelijk en kan mensen overtuigen
  • Je hebt een achtergrond in communicatie, marketing of fondsenwerving
  • Je beheerst de Nederlandse taal in woord en geschrift
  • Je bent 2 á 3 uur per week beschikbaar en woonachtig in Noordwest Friesland

Wij bieden

Een inwerktraject op het kantoor in Harlingen. Je maakt onderdeel uit van het operationele team, dat zich kenmerkt door een prettige werksfeer. Eén keer in het jaar doe je samen met andere leden van het operationele team zelf ook een project.

Interesse?
Neem dan contact met ons op voor meer informatie of stuur je sollicitatie naar Anja Schilder, algemeen coördinator: 06- 57645837 info@presentnwf.nl.