Michazaterdag

27 september 2016

Al vanaf het begin is Present partner van de Micha cursus. Dit jaar bestaat Micha Nederland 10 jaar en dat vieren wij met ze mee door de Micha Zondag uit te breiden met een Micha Zaterdag. De Micha Zondag is een dag in oktober waarop door het hele land veel kerken stil staan bij de thema’s als recht doen en gerechtigheid. De Micha Zaterdag wordt aan deze dag gekoppeld om mensen de mogelijkheid te bieden zich heel concreet in te zetten voor bovenstaande thema’s. Wij organiseren deze dag in samenwerking met Micha Nederland en Stichting HiP.

Micha Nederland prikkelt christenen, kerken en organisaties om hun ogen niet te sluiten voor onrecht. Dit doen ze door materialen te ontwikkelen waar je in de kerk en thuis mee aan de slag kan. De Micha Cursus biedt mensen handvatten om een duurzame en rechtvaardige levensstijl te ontwikkelen. Geïnspireerd door de woorden van de profeet Micha: “Er is jou, mens, gezegd wat goed is, je weet wat de HEER van je wil: niets anders dan recht te doen, trouw te betrachten en nederig de weg te gaan van je God.”

Als Stichting Present helpen we mensen om elkaar te helpen. Via Present zetten groepen vrijwilligers zich in voor plaatsgenoten die te maken hebben met armoede, een slechte gezondheid of eenzaamheid. Op deze manier geven we heel concreet invulling aan de oproep van Micha. Present is actief in 130 gemeenten. Jaarlijks maken meer dan 36.000 vrijwilligers het verschil in het leven van een ander. Zo geven we vorm aan een beweging van steeds meer mensen die naar elkaar omzien zoals het bedoeld is.

HiP ondersteunt mensen die beschikbaar willen zijn voor hun medemens. Ze brengen hulpbieders in contact met buurtgenoten die hulp nodig hebben bij alledaagse dingen. Hulp bij praktische klusjes in en om het huis bijvoorbeeld, of door samen een bakje koffie te drinken wanneer iemand eenzaam is. Zo bieden ze Hulp in Praktijk.

Wil je ook iets doen aan onrecht in je eigen omgeving? Geef je op voor de Micha Zaterdag op 15 oktober!