Aanmelden als...

Ontdek hoe waardevol het is om samen met vrienden, collega’s of je gezin een ander te ontmoeten en te helpen.

aanmelden ALS GROEP

Wil je je tijd en talent graag zinvol inzetten? We hebben verschillende mogelijkheden voor je.

aanmelden ALS Individu

Word Fannoot

Het werk van Present groeit! Vind jij het ook belangrijk dat steeds meer mensen in Purmerend het vanzelfsprekend vinden naar elkaar om te zien? Neem dan een aandeel in Present.

Steun ons als Fannoot

Nieuw: Present voor gezinnen!

Present voor gezinnen

• Vakantie

23-08-2016

Present Purmerend geniet vanaf vrijdag van een welverdiende vakantie t/m[...]
  • Present Purmerend bij EO radio

11-07-2016

Zaterdagavond bij EO LIVE, radio 5 mocht Present Purmerend vertellen over[...]
  • Nieuwe coördinator...

08-09-2015

Vanaf 1 Juli 2015 ben ik, Martienke Oosterbaan, de coördinator van[...]
  • BOP Diner

21-01-2015

Op 8 oktober 2014 vond het BOP-diner plaats. De bedoeling van deze[...]
MEER NIEUWS >>

LAATSTE AMV’S WEG UIT ZEEVANGSTRAAT

De opvang van jonge vluchtelingen in de Zeevangstraat is sinds 5 december gesloten. Voor de laatste paar jongens en meisjes zijn er 3 woningen gevonden en de gemeente Purmerend heeft Present gevraagd te helpen bij het klaarmaken daarvan. Toen Present-vrijwilligers de eerste paar kamers gelamineerd hadden zag je de jongens al helemaal stralen. Prachtig om te zien. Daarvoor doe je dit vrijwilligerswerk. Uit dankbaarheid kregen we dit huisje dat ze zelf gemaakt hadden cadeau. Heerlijk toch.

24 hours ago

LAATSTE AMV’S WEG UIT ZEEVANGSTRAAT

OOK PRESENT IN HET GEZINSBLAD ... Lee meerSee Less

1 week ago

OOK PRESENT IN HET GEZINSBLAD

Stichting Present Purmerend heeft 3 nieuwe foto's toegevoegd.

DE EERSTE SINTERKLAAS IN NEDERLAND

Onder deskundige leiding van onze Roemeense stagiaire Alina heeft Present een Sinterklaasfeest georganiseerd voor de kinderen van de nieuwe Purmerenders uit Syrië en de gezinnen die hen in het kader van ons buddy-project begeleiden. Een volkomen nieuwe maar geweldige ervaring ("Mijn naam staat op het cadeau! Hoe kan Sint dat nu weten?"). Echt genieten.

Ook de ouders genoten en keken hun ogen uit. Zij waren vooral ook erg verbaasd dat zoiets zo maar kan in een kerk ....

Dank aan Alina, die met deze ook voor haar 1ste Sint haar NL-stage afrondde en dank aan de andere Sint (Caritas) die dit feest financieel mogelijk maakte. Een geweldig succes!

DE EERSTE SINTERKLAAS IN NEDERLAND

Onder deskundige leiding van onze Roemeense stagiaire Alina heeft Present een Sinterklaasfeest georganiseerd voor de kinderen van de nieuwe Purmerenders uit Syrië en de gezinnen die hen in het kader van ons buddy-project begeleiden. Een volkomen nieuwe maar geweldige ervaring (Mijn naam staat op het cadeau! Hoe kan Sint dat nu weten?). Echt genieten.

Stichting Present Purmerend heeft 2 nieuwe foto's toegevoegd.

WEER NIEUWE PURMERENDERS BLIJGEMAAKT

Dankzij onze inmiddels zeer ervaren laminaat-leggers Koos en Rodi is weer een hele flat van mooi laminaat voorzien. Een echte opknapbeurt. Het ging deze keer niet om een vluchtelingen gezin, maar dankzij onze inmiddels (bijna) beëindigde huisraadactie voor die groep konden we dit gezin ook nog blij maken met o.a. een eethoek, een 2-persoonsbed en bedden voor de 2 kinderen. Alleen maar blije gezichten dus. Dankbaar werk.

WEER NIEUWE PURMERENDERS BLIJGEMAAKT

Stichting Present Purmerend heeft 3 nieuwe foto's toegevoegd.

EVA-GROEP MET DANSPALEIS NAAR RUSTHOEVE

De Eva-groep van de Christelijke Gereformeerde Kerk bezorgde de bewoners van verzorgingshuis De Rusthoeve een prachtige middag. Na instructie van de professionals van “Het Danspaleis” moesten de Eva-vrijwilligsters aan de slag en gingen de voetjes van de vloer op dansmuziek die voor de “oudjes” nog goede herinneringen opriep. Uiteraard na afloop met elkaar een glaasje advocaat met slagroom en lekkere bitterballen en de middag kon niet meer stuk. Zere voeten, maar een voldaan gevoel.

EVA-GROEP MET DANSPALEIS NAAR RUSTHOEVE

Vrijwilliger "“Onze tijd was goed besteed. We hebben letterliJk en figuurliJk ruimte in iemands leven mogen creëren!”"