Aanmelden als...

Ontdek hoe waardevol het is om samen met vrienden, collega’s of je gezin een ander te ontmoeten en te helpen.

aanmelden ALS GROEP

Wil je je tijd en talent graag zinvol inzetten? We hebben verschillende mogelijkheden voor je.

aanmelden ALS Individu

Word Fannoot

Het werk van Present groeit! Vind jij het ook belangrijk dat steeds meer mensen in Purmerend het vanzelfsprekend vinden naar elkaar om te zien? Neem dan een aandeel in Present.

Steun ons als Fannoot

Nieuw: Present voor gezinnen!

Present voor gezinnen

MEER NIEUWS >>

Stichting Present Purmerend heeft 4 nieuwe foto's toegevoegd.

PANNENKOEKEN BAKKEN IN NOVAWHERE

De jeugdclub Follow-Me van de Chr. Geref. Kerk heeft gezorgd voor een heerlijke pannenkoekenmaaltijd voor de gasten van het Zorghotel van Novawhere. Werd zeer gewaardeerd.

1 week ago

PANNENKOEKEN BAKKEN IN NOVAWHERE

Stichting Present Purmerend heeft 3 nieuwe foto's toegevoegd.

THEATER: IK HOU VAN HOLLAND

PAX Purmerend organiseerde in P3 een ontmoeting tussen "oud" en "nieuw (vnl.Syrisch)" Purmerend met theatervoorstelling en dialoog. Present mocht voor de (Syrisch en Nederlandse) hapjes zorgen.

Een prachtig en zeer geslaagd initiatief en zoals uit onderstaand dankwoord blijkt viel de bijdrage van Present ook in goede aarde.

Namens Pax Purmerend wil ik jullie hartelijk danken voor de voortreffelijke hapjes en alle moeite die jullie hebben genomen met de bijdrage aan het welslagen van het bijzondere evenement afgelopen zondag.

Namens Pax Purmerend,
Dick Lust

2 weeks ago

THEATER: IK HOU VAN HOLLAND

PAX Purmerend organiseerde in P3 een ontmoeting tussen oud en nieuw (vnl.Syrisch) Purmerend met theatervoorstelling en dialoog. Present mocht voor de (Syrisch en Nederlandse) hapjes zorgen.

Namens Pax Purmerend,
Dick Lust
Stichting Present Purmerend heeft 3 nieuwe foto's toegevoegd.

PRESENT PRESENT BIJ NL DOET

Vanmorgen weer 2 groepen klaar voor de start. Binnen in het Jaap van Praag voor het opknappen van de activiteitenruimte en buiten bij Novawhere voor een wandeling annex puzzeltocht naar de binnenstad.

Weer erg leuk om te doen en veel blije gezichten. Dit soort projecten doen we bij Present het hele jaar door, dus om hier ook aan mee te doen hoef je echt niet te wachten tot de Nationale Vrijwilligersdag van 2018.

Meldt je aan bij Present ...

PRESENT PRESENT BIJ NL DOET

Meldt je aan bij Present ...
Stichting Present Purmerend heeft 2 nieuwe foto's toegevoegd.

HIGH TEA MET PASSAGE IN DE RUSTHOEVE

Op maandag 20 februari is er in De Rusthoeve een high tea georganiseerd voor de bewoners. De dames van ‘Passage’ wilden graag iets doen en hebben Present gevraagd of ze een leuk project hadden. Present wist dat De Rusthoeve altijd graag aan dit soort activiteiten meewerkt, dus in overleg kwamen we op het idee van de high tea. Het budget kwam van de Bim Bam (hartelijk dank!) en de keuken van De Rusthoeve maakte de lekkernijen klaar. Er waren ruim 50 deelnemers uit het hele huis. Ook de bezoekers van de Dagverzorging mochten aanschuiven. Zij hadden ook nog wat lekkers meegenomen.

Met ‘echte’ theepotten i.p.v. thermoskannen en mooie kopjes i.p.v. restaurantservies kon iedereen aan tafel. De bewoners hebben genoten en vonden dat ze erg verwend waren. Elke keer dachten ze dat het klaar was….en dan kwam er nog een ronde. Ze gingen ‘rollend’ de zaal uit.

De dames van Passage hebben de tafels prachtig gedekt en de bewoners bediend, op hun wenken! De bewoners hebben al aangegeven dat we zoiets best nog eens mogen organiseren, dat zegt genoeg!

Dus, namens iedereen in De Rusthoeve, heel erg bedankt voor de inzet en het idee!!

En graag tot ziens.

Frida en Joyce

HIGH TEA MET PASSAGE IN DE RUSTHOEVE

En graag tot ziens.

Frida en Joyce

ISTO AAN DE SLAG MET ONZE SYRISCHE PURMERENDERS

Vrijdag 28 april organiseert het ISTO (Instituut voor Spraak en Taal Onderwijs) een leuke ochtend voor onze nieuwe Syrische stadgenoten met taalonderwijs, een voorleesprogramma voor de kinderen en een lekkere lunch na afloop. Voor het ISTO een project dat prima past in hun visie op Maatschappelijk Betrokken Ondernemen, voor Present weer een bedrijf "over de brug" waar vrijwilligers belangeloos iets moois willen doen voor een ander.

We kijken uit naar de uitvoering van dit project en hopen natuurlijk dat veel bedrijven dit mooie voorbeeld zullen volgen.

ISTO AAN DE SLAG MET ONZE SYRISCHE PURMERENDERS

Vrijdag 28 april organiseert het ISTO (Instituut voor Spraak en Taal Onderwijs) een leuke ochtend voor onze nieuwe Syrische stadgenoten met taalonderwijs, een voorleesprogramma voor de kinderen en een lekkere lunch na afloop. Voor het ISTO een project dat prima past in hun visie op Maatschappelijk Betrokken Ondernemen, voor Present weer een bedrijf over de brug waar vrijwilligers belangeloos iets moois willen doen voor een ander.

Vrijwilliger "“Onze tijd was goed besteed. We hebben letterliJk en figuurliJk ruimte in iemands leven mogen creëren!”"