Aanmelden als...

Ontdek hoe waardevol het is om samen met vrienden, collega’s of je gezin een ander te ontmoeten en te helpen.

aanmelden ALS GROEP

Wil je je tijd en talent graag zinvol inzetten? We hebben verschillende mogelijkheden voor je.

aanmelden ALS Individu

Word Fannoot

Het werk van Present groeit! Vind jij het ook belangrijk dat steeds meer mensen in Purmerend het vanzelfsprekend vinden naar elkaar om te zien? Neem dan een aandeel in Present.

Steun ons als Fannoot

Nieuw: Present voor gezinnen!

Present voor gezinnen

MEER NIEUWS >>

Stichting Present Purmerend heeft 2 nieuwe foto's toegevoegd.
Stichting Present Purmerend

PRESENT VERHUIZING

Zaterdag hebben 6 sterke Present-vrijwilligers een jong gezin verhuisd. De hulpvraag kwam bij ons via Caritas en het bijzondere was dat na jaren van “dichte deuren” er nu ineens van verschillende organisaties en instanties hulp was. Werd als overweldigend ervaren.

Kwam vast doordat Present steeds bekender wordt in Purmerend (Zo had de fractievoorzitter van Groen Links de moeder ook al attent gemaakt op Present als mogelijk hulp biedende partij).

En dan helpt het natuurlijk ons weer erg dat de nieuwe Syrische Purmerenders waar we zo veel contact mee hebben ook graag iets terug willen doen. Er kwam geen Nederlander aan te pas bij deze verhuizing. Alaa, Ahmad, Ibrahim, Kareem, Mohammed en Mouaz HEEL ERG BEDANKT!

4 days ago

PRESENT VERHUIZING

Graag gedaan hoor

Goed gedaan heren 👍👍

ORANJE FONDS STEUNT BUDDY-PROJECT

Als Present Purmerend hebben we een buddy-project gestart, waarin zo'n 15 gezinnen van pas gearriveerde Syrische statushouders elk gekoppeld zijn aan een Nederlands buddy-gezin. Niet voor formele hulp met formulieren, regelingen, etc., maar gewoon voor contact, een beetje taal en hulp bij het inburgeren. Dankzij deze steun van het Oranje Fonds kunnen we nu wat meer voor hen betekenen en samen wat leuke dingen doen. Eerder vierden we al met deze groep samen Sinterklaas (Een hele ervaring voor hen!) en gingen we naar Artis en naar het strand.

Oranje Fonds, hartelijk dank!

5 days ago

ORANJE FONDS STEUNT BUDDY-PROJECT

Als Present Purmerend hebben we een buddy-project gestart, waarin zon 15 gezinnen van pas gearriveerde Syrische statushouders elk gekoppeld zijn aan een Nederlands buddy-gezin. Niet voor formele hulp met formulieren, regelingen, etc., maar gewoon voor contact, een beetje taal en hulp bij het inburgeren. Dankzij deze steun van het Oranje Fonds kunnen we nu wat meer voor hen betekenen en samen wat leuke dingen doen. Eerder vierden we al met deze groep samen Sinterklaas (Een hele ervaring voor hen!) en gingen we naar Artis en naar het strand.

Oranje Fonds, hartelijk dank!

Comment on Facebook

Mooi 👍👍 (Artis was trouwens een privé-initiatief 🙈)

Stichting Present Purmerend heeft 2 nieuwe foto's toegevoegd.
Stichting Present Purmerend

FLAT VOOR AMV’s
Op verzoek van de gemeente heeft Present een flat klaargemaakt en compleet ingericht, van bankstel tot schilmesje. Dit alles voor twee jonge Eritrese vluchtelingen (AMV’s) die tot voor kort in de Zeevangstraat werden opgevangen, maar 18 werden en zich nu zelf moeten zien te redden.

Best een hele klus, maar het resultaat mag er zijn. De meisjes waren erg blij met het resultaat. Ze wonen er inmiddels en ook in de woonkamer hangen nu gordijnen....

Heel hartelijk dank aan iedereen die meegeholpen heeft, met schoonmaken, laminaat, gordijnen en niet te vergeten het (Syrische) sjouwwerk. Wat op de foto’s staat moest naar 3-hoog, en zonder lift …..

5 days ago

FLAT VOOR AMV’s

Goed werk !!

Top!

Vele handen maakten licht werk? Het ziet er fantastisch uit!

Good gedaan :)

Top! (y)

+ View previous comments

OOK PRESENT VERBINDT MEE

Woensdagavond bijeenkomst van het Purmerendse Verbindingsnetwerk. Gastheer was deze keer de Islamitische vereniging Taâluv. Na een rondleiding door de moskee en de rest van het gebouw werden we in zeer gemêleerde groepen aan het werk gezet rond het thema van de avond, IDENTITEIT, daarbij voorzien van heerlijke, voor de gasten onbekende gerechten. Als één van de sprekers belichtten Martienke en Kareem namens Present de (verschillen in de) Nederlandse en de Syrische identiteit. Een zeer stimulerende avond.

1 week ago

OOK PRESENT VERBINDT MEE

Ohhhh dat ben ik

Goed gedaan en wat een leuke broek 😗

Fantastic, I wish you happiness.

WEER PRESENT BIJ ROLSTOEL AVOND-4-DAAGSE

Net als vorige jaren was de rolstoelavondvierdaagse van Novawhere weer een groot succes. Met deze keer mooi weer werd 4 avonden achter elkaar een flinke wandeling gemaakt met meer dan 60 rolstoelen. Achter zo'n 25 daarvan liep weer een Present-vrijwilliger. Ook nu daarbij flink wat van onze nieuwe Syrische medeburgers. Prachtig.

Leuk natuurlijk als dan terwijl je hijgend de Beemsterbrug probeert op te komen iemand vraagt of hij even met je mee mag lopen. Hij wilde zich ook wel bij Present aanmelden en vroeg hoe dat moest. Gelukkig had ik nog een mooie Present-folder bij me en hoefde ik niet veel te zeggen. Hij heeft zich inmiddels bij ons aangemeld ....

1 week ago

WEER PRESENT BIJ ROLSTOEL AVOND-4-DAAGSE

Net als vorige jaren was de rolstoelavondvierdaagse van Novawhere weer een groot succes. Met deze keer mooi weer werd 4 avonden achter elkaar een flinke wandeling gemaakt met meer dan 60 rolstoelen. Achter zon 25 daarvan liep weer een Present-vrijwilliger. Ook nu daarbij flink wat van onze nieuwe Syrische medeburgers. Prachtig.

Mooi!! Volgend jaar doe ik ook mee.. 😊😊

Vrijwilliger "“Onze tijd was goed besteed. We hebben letterliJk en figuurliJk ruimte in iemands leven mogen creëren!”"