Aanmelden als...

Ontdek hoe waardevol het is om samen met vrienden, collega’s of je gezin een ander te ontmoeten en te helpen.

aanmelden ALS GROEP

Wil je je tijd en talent graag zinvol inzetten? We hebben verschillende mogelijkheden voor je.

aanmelden ALS Individu

Word Fannoot

Het werk van Present groeit! Vind jij het ook belangrijk dat steeds meer mensen in Purmerend het vanzelfsprekend vinden naar elkaar om te zien? Neem dan een aandeel in Present.

Steun ons als Fannoot

Nieuw: Present voor gezinnen!

Present voor gezinnen

Stichting Present Purmerend heeft 2 nieuwe foto's toegevoegd.

Ook Purmerends Nieuwsblad enthousiast ..

1 week ago

Ook Purmerends Nieuwsblad enthousiast ..

MEELEVEN MET WERK VAN PRESENT
Ook zonder zelf mee te doen in een project kun je laten merken dat je dit werk een goed hart toe draagt. Zo kregen we deze knuffels als blijk van steun. Ze vonden een goed thuis bij een project van Humanitas Home Start. Heel mooi. Bedankt goede geefster!

MEELEVEN MET WERK VAN PRESENT

VERDER OEFENEN MET DE JONGE VLUCHTELINGEN
Deze keer weer binnen bezig geweest met de meisjes uit Eritrea. Mooie momenten van contact en spelenderwijs leren van onze "cultuur" en taal onder haak- en tekenles van Linda Priester en Saskia Hoogeveen.

VERDER OEFENEN MET DE JONGE VLUCHTELINGEN
Deze keer weer binnen bezig geweest met de meisjes uit Eritrea. Mooie momenten van contact en spelenderwijs leren van onze cultuur en taal onder haak- en tekenles van Linda Priester en Saskia Hoogeveen.

Jan Krams likes this

View previous comments

Tonia VervoortIk ga zeker meedoen. laat maar weten wanneer

Comment on Facebook

SAMEN KOKEN, SAMEN ETEN
Dankzij de gastvrijheid en vooral ook de keuken van het Triton maakten een groep vrijwilligers van Present Purmerend samen met een aantal vluchtelingen (waaronder een heuse Syrische chef-kok) een heerlijk Syrisch-Hollands 3-gangen diner voor meer dan 50 personen. De ene helft had best moeite zich bij de andere helft verstaanbaar te maken, maar met geduld, gebaren, de paar eerste geleerde woordjes Nederlands en niet te vergeten veel foto’s van hun gezin (vrijwel het enige dat dankzij de smartphone van thuis kon worden meegenomen) konden de Syrische mannen toch een hoop overbrengen. En dat alles opgeluisterd door een Syrische tolk/zangeres en inclusief volksdans en polonaise. Een heel mooi samenzijn georganiseerd in samenwerking met Vluchtelingenwerk Purmerend en de Facebook groep “Vluchtelingen Welkom”. Met dank aan Groen Links Purmerend voor hun financiële steun.

SAMEN KOKEN, SAMEN ETEN

Herman-Francien van Kersbergen, Nel Maurer-Nuijens and 23 others like this

View previous comments

Gerrie Jongeneeldat het gesmaakt heeft dus goeie bekomst.

Riet KuipersVind ik méér dan leuk. 👍👌👏

Jack NoëGoed werk