Aanmelden als...

Ontdek hoe waardevol het is om samen met vrienden, collega’s of je gezin een ander te ontmoeten en te helpen.

aanmelden ALS GROEP

Wil je je tijd en talent graag zinvol inzetten? We hebben verschillende mogelijkheden voor je.

aanmelden ALS Individu

Word Fannoot

Het werk van Present groeit! Vind jij het ook belangrijk dat steeds meer mensen in Purmerend het vanzelfsprekend vinden naar elkaar om te zien? Neem dan een aandeel in Present.

Steun ons als Fannoot

Nieuw: Present voor gezinnen!

Present voor gezinnen

Ook dit jaar weer

ROLSTOELAVOND4DAAGSE NOVAWHERE !!!!!! 18 t/m 21 mei

De rolstoelavondvierdaagse van Novawhere staat weer voor de deur. In ongeveer 1 uur loop je tussen de 3 en 4 kilometer achter een rolstoel. Vertrek is van Novawhere. Je wordt verzocht er om 18.00 uur te zijn zodat je aanwezigheid op de lijst kan worden ingevuld. Om 18.30 vertrekken de eersten, de overigen daarna op afroep. De 18e, 19e, en 20e, zal de avond om 20.00 uur afgelopen zijn. De laatste avond, de 21e, om ongeveer 21.00; de deelnemers (rolstoelers) krijgen dan een medaille en de vrijwilligers een bedankje in de vorm van een attentie.

Wij gaan uit van één vrijwilliger per rolstoel. Vind je het prettig met iemand samen te lopen dan moet je dat zelf regelen en niet opgeven, want dat is erg lastig voor de organisatie. De organisatie weet wat zware rolstoelen zijn en zal daar dan twee personen op zetten, of wel één extra krachtig persoon.

Wij zoeken nog vrijwilligers!

Natuurlijk is het fantastisch als je 4 avonden meedoet, maar één avond of meerdere is ook mogelijk.

Geef je op met NAAM, TELEFOONNUMMER en E-MAILADRES

Geef vooral ook aan welke avond(en) je wilt lopen!!

Opgave aan: presentpurmerend@gmail.com met als onderwerp rolstoel avond4daagse.

Nog vragen?

Bart Siersema, Coördinator Present Purmerend
(presentpurmerend@gmail.com of 06 231 700 13)

2 weeks ago

Coördinator:
Bart Siersema is onze nieuwe coördinator. Hij is volop bezig zich in te werken. Contacten leggen en netwerken bouwen kost tijd.

Vrijwilligers:
Eén van de belangrijkste andere activiteiten voor de komende tijd zal zijn het werven van groepen vrijwilligers en het uitbreiden van onze groep flexwerkers.

Projecten:
Uiteraard zijn er projecten in voorbereiding en hebben we er ook een aantal kunnen uitvoeren. Bijvoorbeeld een klus project waar in een woning diverse lampen verwisseld diende te worden en een kraan vervangen. Twee mannen gingen actief aan de slag. Zoals vaak vallen dingen in de praktijk anders uit dan verwacht en ook deze klus vergde meer tijd dan ingeschat. Alle betrokkenen waren achteraf zéér tevreden en dat is toch waar het allemaal om draait. Verder werden er nogal wat tuinen opgeknapt. Ook erg leuk was de rolstoel avondvierdaagse van Novawhere; op deze vier avonden konden we elke avond 10 of meer vrijwilligers inzetten. We hopen volgend jaar op nog meer vrijwilligers zodat nog meer cliënten van de Zorgcirkel gebruik kunnen maken van deze activiteit. De reacties van alle kanten waren hartverwarmend.

Verdere ontwikkelingen:
Willem en Bart hebben bij verschillende politieke partijen presentaties gegeven. Ontstane contacten en reacties zijn zeer bemoedigend.

Nieuwe website:
Ons oude “crm” systeem is vervangen door een nieuw programma, dat bedoeld is om alle gegevens aangaande relaties, projecten en hulpvragen goed bij te houden. Helaas konden een aantal gegevens niet automatisch overgezet worden. Dit betekent een hoop handwerk. Hier wordt hard aan gewerkt.

Dank:
Ook vanaf deze plaats willen we iedereen bedanken voor zijn/haar bijdrage aan wat Present Purmerend tot nu toe tot een succes heeft mogen maken. Bezoek voortaan regelmatig onze website om op de hoogte te blijven.

www.presentpurmerend.nl

7 months ago

Rolstoel 4-daagse Novawhere

Het lijkt wel of Present Purmerend alleen voor Novawhere actief is, maar gelukkig doen we veel meer. Lopen wel achter met rapportage op FB. Deze activiteit met bewoners van het verpleeghuis willen we toch nog even noemen. 40 Present-vrijwilligers duwden hierin mee. Een succes en dus volgend jaar weer.

7 months ago

NL-Doet/Present-Purmerend: Belevingstuin voor Novawhere

Afgelopen vrijdag hebben zo’n kleine 20 enthousiaste Present-vrijwilligers uit de verschillende Purmerendse kerken geholpen bij de aanleg van een belevingstuin voor verpleeghuis Novawhere. Een NL-Doet project, wat betekent dat het Oranjefonds de materialen betaalde en vrijwilligers het werk moesten doen. Alles was uitstekend voorbereid door Kitty Ammeraal van Novawhere en liep als een trein. Aan de hand van een door Kitty zelf gemaakt voorbeeld werden een aantal grote plantenbakken in elkaar gezet, van wielen voorzien, geschuurd, gebeitst en gevuld met aarde en planten; een deel werd “vrijgehouden” voor door de bewoners zelf ingezaaid spul. Ondanks het erg slechte weer was de sfeer werkelijk uitstekend, waarbij het natuurlijk hielp dat dit werk overdekt gedaan kon worden en er voor een lekkere lunch was gezorgd. Alleen het “natte” en meest tijdrovende deel, het reinigen van het terras met een hoge-druk spuit, moest natuurlijk buiten gebeuren, maar daarbij viel wat water van boven niet zo op; bovendien duurde dat zo lang dat de mannen in regenpak tegen het eind al weer in de zon stonden. Een geweldige klus! Voor herhaling vatbaar. Bedankt allemaal!

1 year ago

Jong en Oud aan de High Tea

Een groep jongelui van de Kerk van de Nazarener uit Purmerend organiseerde een High Tea voor 8 ouderen in de Noordster van Odion. De deelnemers hebben genoten van de gerechten en vooral ook van de onverdeelde aandacht van de jonge mensen. Ook was er gezorgd voor muzikale omlijsting en kon iedereen meezingen met bekende liederen onder leiding van de predikant. Heel fijn dat jonge mensen zo maatschappelijk betrokken zijn.

1 year ago