ChristenUnie en CDA helpen jong gezin bij opknappen huis

23 februari 2022

De gemeenteraadsfracties van ChristenUnie en het CDA kwamen zaterdag 19 februari in actie onder het motto “Hart voor Aalten en Dinxperlo, we zijn er voor elkaar”. De fractieleden hielpen een jong gezin met begeleiding vanuit Zozijn bij het opknappen van hun woonkamer, keuken en trapopgang. “De klus was afgebakend qua werkzaamheden en tijd. Je een paar uur op deze manier inzetten is heel makkelijk op te brengen en écht mooi om te doen”, aldus een van de fractieleden na afloop. Present Aalten-Dinxperlo koppelde de fractieleden aan het gezin.

‘We zijn heel blij’

Vier fractieleden van ChristenUnie startten ’s ochtends met schuren en plamuren van gaten in de muren. Daarnaast deden ze nog enkele kleine klussen. De CDA’ers gingen ’s middags verder met het sausen van de muren in woonkamer, keuken en langs de trap. De vader en moeder waren na afloop erg blij: ”We zitten hier al jaren tegenaan te hikken. Maar er is zóveel te doen, dat je niet weet waar je moet beginnen. Het was best moeilijk om hulp te vragen, maar we zijn nu heel blij. De vrijwilligers waren erg vrolijk en aardig en moet je zien hoe mooi het er nu uit ziet!”. Een andere groep vrijwilligers, die zich had aangemeld bij Present, gaat het gezin helpen bij het opschonen van hun tuin.

Achterhoekse fractiedag

Gelijktijdig met de fracties van de gemeente Aalten, werden er door verschillende gemeenteraadsfracties in Winterswijk en Bronckhorst ook mensen geholpen bij praktische klussen in huis en tuin. Daarnaast gingen twee fracties op bezoek bij ouderen in een verzorgingshuis en mensen met een beperking om samen koffie te drinken, knutselen en kletsen. In totaal kwamen er tien fracties in actie. Beide Aaltense fracties gaven na afloop aan dat ze zich via Present vaker willen inzetten voor mensen die wel wat extra handen en aandacht kunnen gebruiken.

Doe ook mee!

Wil je ook samen met een groep vrienden, collega’s, enzovoort een plaatsgenoot te helpen en zo te ervaren wat een paar uur van jouw tijd betekent voor een ander? Meld je dan nu aan.