Gemeenteleden Protestantse Gemeente Bredevoort schenken vrije tijd

16 december 2021

De diaconie van de protestantse gemeente Bredevoort en Present Aalten-Dinxperlo organiseren een tijdcollecte. Met de tijdcollecte wordt de gemeenteleden gevraagd om tijd te doneren in plaats van geld. Deze tijd wordt besteed aan het uitvoeren van praktische klussen bij kwetsbare mensen in Bredevoort, Aalten en Dinxperlo die wel wat extra hulp kunnen gebruiken. Nelly de Vries van Present heeft hierover op 12 december tijdens een online kerkdienst meer verteld.

In de komende periode kunnen gemeenteleden aangeven wanneer ze tijd beschikbaar hebben en welke talenten ze willen inzetten voor praktische klussen van Present. Bijvoorbeeld. schilderen, schoonmaken, tuinieren, opruimen en behangen.

Ondertussen is een aantal mensen van de diaconie zelf al aan de slag gegaan bij een inwoner van Bredevoort, die wel wat extra handen kan gebruiken. Zij hielpen de man in november al met het opruimen van zijn huis. In december zijn ze verder gegaan met klussen door een nieuwe laminaatvloer in de keuken te leggen en de wanden en het plafond te sausen.

Doe ook mee!

Wil je ook je ook omzien naar een ander door een plaatsgenoot in nood te helpen bij een praktische klus of wil je ook in jouw kerk een tijdcollecte organiseren? Neem dan contact op met de José van Hal, projectcoördinator Present Aalten-Dinxperlo, en vraag naar de mogelijkheden: jose.van.hal@presentaalten-dinxperlo.nl of T 06 21838708.