Gemeenteleden schilderen huis na tijdcollecte Present

28 april 2022

Vier gemeenteleden van de protestantse kerk in Bredevoort hebben donderdag 28 april een plaatsgenoot geholpen bij het schilderen van het buitenwerk van zijn huis. Ze hadden zich via een tijdcollecte van Present opgegeven om zich in te zetten voor mensen die wel wat extra handen en aandacht kunnen gebruiken. “We vinden het mooi om een plaatsgenoot te helpen, het sociale aspect is de reden waarom we meedoen. Wie weet, komt de ander dan een stapje verder. Omzien naar elkaar. Het is daarnaast ook goed voor het huis en als we er langslopen, ziet het er weer mooi uit”, vertellen de vrijwilligers.

Schuren en vullen
De mannen begonnen al vroeg met de klus. Ze kregen vooraf tips van de plaatselijke schilder Remco Wensink over hoe ze het beste te werk konden gaan en hij leverde ook de materialen. Met veel enthousiasme en precisie begon de groep met het schuren van het houtwerk en het vullen van gaten. Tussendoor genoten ze van een lekkere kop koffie met elkaar. Ook de buurman kwam voor een bakkie en een praatje. Binnenkort komen ze weer terug om te gaan schilderen.

Over de tijdcollecte
Bij de tijdcollecte van Present verzamelen we geen geld maar tijd. Tijdens een kerkdienst wordt door Present informatie gegeven over Present en welke klussen er kunnen worden gedaan. Vervolgens krijgt iedereen een kaartje waarop ze kunnen aangeven bij welke klussen ze willen helpen. De tijdcollecte bij de Protestantse Gemeente Bredevoort werd in december gehouden tijdens een online kerkdienst. Nelly de Vries, directeur van Present Achterhoek hield toen een presentatie over Present.

Doe ook mee!
Wil je ook samen met kerkgenoten, vrienden, familie of een andere groep een plaatsgenoot te helpen en zo te ervaren wat een paar uur van jouw tijd betekent voor een ander of wil je meer informatie over de tijdcollecte? Neem dan contact op met de José van Hal, projectcoördinator Present Aalten-Dinxperlo, en vraag naar de mogelijkheden: jose.van.hal@presentaalten-dinxperlo.nl of T 06 21838708.