Iets Anders Makelaars bijt spits af voor Present Aalten-Dinxperlo

3 juni 2021

Een groep van vier vrijwilligers van Iets Anders Makelaars heeft woensdag 2 juni het eerste project van Present Aalten-Dinxperlo opgepakt. De groep ging aan de slag bij een alleenstaande man die begeleiding krijgt vanuit HIER. Het lukte hem niet om zijn voor- en achtertuin zelf op te knappen, maar samen met de groep vrijwilligers is dit nu wel gelukt. De man was echt heel erg blij met de extra handen die hij kreeg vanuit Iets Anders: “Telkens als ik naar buiten ging, zag ik die grote bult met zand. En nu kan ik zelfs weer zitten in de tuin. Ik zie nu ook dat ik zelf verder kan met het onderhoud”.

De vrijwilligers hebben samen met de bewoner, zowel de voor- als achtertuin aangepakt. In de voortuin werd tussen de al bestaande borders een grindpad aangelegd en de borders werden onkruidvrij gemaakt. In de achtertuin werd een gedeelte van de tuin betegeld en werden nieuwe borders aangelegd.

Mooie ontmoeting

“Vanmorgen hebben we nog nagenoten van het project. Het was echt geweldig. De volgende keer ben ik zeker weer van de partij. En ja, ik heb spierpijn…. maar dan weet je dat je leeft, toch?”, vertelde een van de vrijwilligers een dag later. Zijn collega vulde hierbij nog aan: “Wat mooi, dat je samen met een paar uur werk iemand zó blij kunt maken. Dat maakt mij ook blij”.
Naast dat de bewoner nu een mooie tuin heeft, was er eveneens een mooie ontmoeting tussen de vrijwilligers en hem. Zo haalden de collega’s van de makelaar tussendoor ijs ter verkoeling op de warme dag en trakteerde de man na afloop van de klus op een biertje voor alle vrijwilligers.

Present verbindt
Present slaat een brug tussen mensen die graag een keer iets voor een ander willen betekenen en mensen die deze hulp nodig hebben. Hierbij gaat het om mensen die een bepaalde klus niet alleen kunnen oppakken door gezondheidsproblemen, weinig netwerk en/of weinig financiële middelen.

Doe mee!
Lijkt het jou ook leuk om samen met een groep collega’s, vrienden of kerkgenoten iemand anders te helpen en te ervaren wat een paar uur van jullie tijd betekent voor een ander, meld je dan nu aan en dan kijken wij of we een passend project voor jullie kunnen vinden.