Present: “Meer dan alleen praktische hulp”

22 juli 2021

“Ik zag mooie foto’s van mijn cliënt zijn tuin voorbij komen. Wat fijn dat jullie dit allemaal voor hem doen. De hulp die hij heeft gekregen is zo veel meer dan alleen de praktische hulp bij het opknappen van zijn tuin”, vertelt een hulpverlener van HIERzorg na een klus van Present.  Dat vat in een zin samen wat we als Present Aalten-Dinxperlo willen bereiken. Een mooie ontmoeting tussen een groep vrijwilligers en iemand die wel wat extra handen kan gebruiken. Waarbij er praktische hulp wordt geboden, maar ook aandacht is voor de hulpvrager en er echt contact en waardering voor elkaar is.

Een groep van vier vrijwilligers van Iets Anders Makelaars hielpen de man eind juli verder met het opknappen van zijn tuin. Begin juni was hier al een start mee gemaakt. Toen werd de tuin opgeruimd en werd er begonnen met het bestraten van een deel van de tuin. De vrijwilligers hadden beloofd om nog weer een keer terug te komen om de klus af te maken en dat is nu zeven weken later gelukt. Tussendoor had flexvrijwilliger Gerrit van Present Winterswijk samen met de man puin afgevoerd, zodat de mannen van Iets Anders Makelaars meteen verder konden met de klus.

“We hebben niet lopen lummelen en dan kun je met elkaar in een paar uur tijd heel veel doen”, liet een van de vrijwilligers na afloop weten. De bewoner zelf heeft de hele middag meegeholpen en tot slot hebben de mannen op het terras de middag nog even nabesproken. De man zelf was erg blij met het resultaat. Zijn hele tuin is opgeruimd, de bestrating ligt er weer netjes in en zelf kan hij nu nieuwe planten in zijn tuin zetten en het zo helemaal afmaken.

Doe mee!

Lijkt het jou ook leuk om samen met een groep collega’s, vrienden of kerkgenoten iemand anders te helpen en te ervaren wat een paar uur van jullie tijd betekent voor een ander, meld je dan nu aan!