Ronde Tafel 88 helpt bij afbreken caravan

3 maart 2022

“Dit is een win-win situatie, wij steken met de hele groep de handen uit de mouwen bij een interessante klus, het is mooi weer, het is gezellig én we helpen iemand, die dit alleen nooit voor elkaar krijgt”, aan het woord is een vrijwilliger van de Ronde Tafel 88. De Ronde Tafel 88 zet zich ieder jaar praktisch in voor het goede doel en dit keer namen ze contact op met Present Aalten-Dinxperlo voor een leuke klus. Dit werd het afbreken van een caravan voor een plaatsgenoot die hulp nodig had.

Afbreekklus

Met veel enthousiasme begon de groep van negen mannen ’s ochtends met de afbreekklus. Gelukkig had een van hen de beschikking over een kraanmachine. Met uiterste precisie deed hij het zware werk en werd de caravan afgebroken. “Hier is met menskracht niet tegenaan te werken en alles wat met oliedruk kan, hoef je niet met bloeddruk te doen”, lieten de toekijkende groep vrijwilligers weten.

Emotioneel en dankbaar

Na het grove werk, begon de groep met het sorteren en afvoeren van het afval in de diverse containers. Tussendoor kwam de eigenaar van de caravan samen met zijn begeleider van HIER Zorg langs met warme saucijzenbroodjes en koffie. Hij was emotioneel, onder de indruk en heel dankbaar. Emotioneel hij omdat zijn ‘plekkie’ moet verlaten, onder de indruk en dankbaar dat de mannen van de Ronde Tafel zo voortvarend te werk gingen en hém hielpen.

Aan het begin van de middag was al het afval weg, het terras handmatig weggehaald en de plek geëgaliseerd. “Wat fijn, dat jullie het allemaal zo goed geregeld hebben, heel erg bedankt”, liet de begeleider van HIER Zorg na afloop weten.

Doe ook mee!

Wil je ook samen met kerkgenoten, vrienden, familie of een andere groep een plaatsgenoot te helpen en zo te ervaren wat een paar uur van jouw tijd betekent voor een ander? Meld je dan nu aan!