Vrienden zorgen voor blijvende impact gezin

15 juli 2022

“We kunnen natuurlijk een dag gaan kanoën met z’n allen, maar dit werk hier heeft natuurlijk veel meer impact. Blijvende impact”, vertelt een vrijwilliger van een vriendengroep uit Aalten. De vijf vrienden hielpen begin juli een jong gezin bij het opknappen van hun verwilderde achtertuin. Ieder jaar ondernemen de vrienden één dag een activiteit met elkaar. Dit jaar werd gekozen voor een project van Present Aalten-Dinxperlo. De vraag om hulp voor het gezin kwam bij Present binnen via hun begeleider vanuit Zozijn.

Op elkaar ingespeeld

Rond 9 uur reden de mannen met een aanhangwagen vol materialen bij de familie voor en na kennismaking met koffie en taart gingen ze aan de slag. De laurierhaag werd rigoureus terug gesnoeid, het terras werd ontdaan van onkruid en er werd een prachtige schutting én een tuinhuisje geplaatst. Eén van de mannen had alle profielen, schuttingdelen en andere materialen van tevoren precies op maat gemaakt. Het op elkaar ingespeelde team van handige mannen bouwde alles in een mum van tijd op. Solide én waterpas.

Dankbaar

Het gezin is erg blij met hun opgeknapte tuin. De kinderen kunnen nu veilig in een opgeruimde en afgesloten tuin spelen en daar maakten ze meteen dankbaar gebruik van. “Ik blijf aan het dankjewel zeggen, maar ik ben zó blij! Zelf had ik dit in geen 100 jaar voor elkaar gekregen”, vertelde de vader na afloop.

Doe ook mee!

Wil je ook samen met vrienden, familie, collega’s of een andere groep een plaatsgenoot te helpen en zo te ervaren wat een paar uur van jouw tijd betekent voor een ander? Meld je dan nu aan!