Verhalen

Collega’s Kaemingk geven kamers metamorfose

“Het voelt alsof ik de loterij heb gewonnen!” De alleenstaande weduwe uit Dinxperlo is sprakeloos, blij en dankbaar. Een team vrijwilligers van Kaemingk Season Decorations uit Aalten heeft onlangs haar woning van binnen flink opgeknapt. “Dat mensen dit zomaar voor me doen. Dat geeft hoop en doet wat van binnen. En nu ga ik niet huilen!’” Maar niet alleen voor deze mevrouw was het een prachtige ervaring. Hetzelfde geldt voor de medewerkers van Kaemingk.“Dit is het liefst wat we doen, mooie dingen bedenken en maken. Dat doen we ook in ons dagelijks werk. Maar het grote verschil is nu, dat we aan de slag gaan bij mensen thuis die de hulp écht nodig hebben. Dat maakt indruk. En de waardering en dankbaarheid die we nu ervaren is heel bijzonder. Het was een indrukwekkende, mooie dag!”

Kaemingk maakte er eind juni een personeelsdag van het Deco-team van. In totaal hielpen 35 professionele decorateurs van Kaemingk mensen bij het opknappen van hun woning. Het betrof allemaal mensen in kwetsbare situaties. De zorgorganisaties brachten hen in contact met de Present Aalten-Dinxperlo en Winterswijk. De praktische hulp en ondersteuning die deze mensen nodig hebben kunnen de officiële zorginstanties niet bieden. Door het inzetten van vrijwilligers kan Present daar vaak wel in voorzien. Present heeft de dag volledig georganiseerd.

De reden voor Kaemingk om contact te zoeken met Present was dat ze als internationaal opererend bedrijf ook graag maatschappelijk betrokken willen zijn bij de omgeving waar vanouds het hoofdkantoor is gevestigd. ‘Iets kunnen betekenen voor mensen in moeilijke situaties, mensen helpen en blij maken ‘gewoon’ omdat we daarvoor de mogelijkheden hebben, dat is toch mooi’, aldus een van de decorateurs van Kaemingk.

In totaal werden op die ene dag acht gezinnen door teams van Kaemingk geholpen, waarvan vier in Aalten en Dinxperlo. Kinderkamers werden opgeknapt en opnieuw ingericht, woonkamers geverfd, trappen bekleed en een hal vernieuwd. Het betrof in alle gevallen een complete make-over. De bewoners gaven aan wat ze ongeveer wilden en vervolgens gingen de creatieve en handige decorateurs helemaal los. Er werden vooraf al hele bouwwerken gemaakt, zoals bureaus, decoraties, een complete houten boom, enzovoort.

In Aalten-Dinxperlo werden naast de eerder genoemde weduwe, een alleenstaande man, een jong gezin met vijf kleine kinderen en een alleenstaande moeder met een tienerdochter geholpen.

Doe mee!

Present is er niet alleen voor professionele decorateurs! Iedereen kan zich als vrijwilliger via Present inzetten voor een plaatsgenoot die wel wat hulp kan gebruiken. Lijkt het je leuk om samen met een groep collega’s, vrienden of familieleden een praktische klus te klaren? Meld je dan nu aan!