Verhalen

Flexvrijwilligers Present in actie voor plaatsgenoten

Flexvrijwilligers van Present Aalten-Dinxperlo schoten in juni een alleenstaande vrouw met een broze gezondheid en een gezin te hulp bij praktische klussen in huis. Flexvrijwilligers zijn mensen die zich meerdere keren per jaar inzetten voor een plaatsgenoot in een kwetsbare situatie. Die laatste groep zijn mensen met een slechte gezondheid, weinig geld en geen of een klein sociaal netwerk. De flexvrijwilligers helpen bijvoorbeeld bij het opruimen van schuur of huis, opknappen van de tuin, sausen van de woonkamer en soms ook bij een verhuizing. De hulpvraag komt binnen bij Present via een professionele hulpverlener. Zij ondersteunen degene die hulp krijgt bij de kennismaking en tijdens het project.

Precies werk

De flexvrijwilligers komen meestal in actie bij een urgente of speciale hulpvraag. In juni hebben bijvoorbeeld twee handige flexvrijwilligers de kastenwand voor de alleenstaande vrouw in elkaar gezet. Een tijdrovend en heel precies werkje. Mevrouw heeft geen mensen in haar netwerk die dit kunnen en ze heeft ook niet de middelen om een professionele vakman in te schakelen. Ze was dan ook heel erg blij met de hulp en het eindresultaat!

Kamers opruimen

Een andere groep flexvrijwilligers hielpen een gezin bij het opruimen van meerdere slaapkamers. Binnenkort geven vrijwilligers van een Aaltens bedrijf deze kamers een ware metamorfose. Omdat er nog veel moest worden opgeruimd, schoten de flexvrijwilligers te hulp, zodat er eind juni meteen kan worden begonnen met het mooi maken van de kamers.

Doe ook mee!

Lijkt het je ook leuk om als flexvrijwilliger voor Present aan de slag te gaan? En zo plaatsgenoten te helpen en ervaren wat een paar uur van jouw tijd betekent voor hen? Neem dan contact op met de José van Hal, projectcoördinator Present Aalten-Dinxperlo, en vraag naar de mogelijkheden: jose.van.hal@presentaalten-dinxperlo.nl of T 06 21838708.