Verhalen

“Heel mooi om zo concreet iemand te helpen”

LCG-ers ruimen huis op in Aalten

“Bij binnenkomst maakte de situatie indruk, maar we hebben deze meneer mooi kunnen helpen.” Dit zegt een van de vrijwilligers van het Adviesbureau LCG. LCG is partner van Present. Elk jaar organiseert Present voor de medewerkers van dit bedrijf op meerdere locaties de ‘LCG-Doedag’. De adressen worden daarbij aangedragen door zorgorganisaties, in dit geval Sa-net Woonzorg. Dit waarborgt dat de hulp bij de mensen terecht komt die dit het hardst nodig hebben.
Deze keer kwam de hulp terecht bij een alleenstaande meneer met een broze gezondheid. De afgelopen jaren is zijn woning geleidelijk vervuild en gevuld met rommel, oud papier en afval. “Het was schrijnend maar ook begrijpelijk hoe moeilijk het is, wanneer je gezondheid je in de steek laat, om daar zelf weer verandering in te brengen”, aldus een van de vrijwilligers.

In een paar uur een ander huis

De LCG-ers gingen voortvarend aan de slag. Er werden aanhangers vol rommel afgevoerd en er werd gepoetst en geschrobd. Een van de LCG-ers: “Erg bijzonder om iemand te mogen helpen waarbij de impact zo concreet zichtbaar en tastbaar is. Ik ben heel dankbaar dat deze meneer ons wilde ontvangen, en trots dat we hem in een paar uur op weg mochten helpen om weer comfortabel in zijn woning te kunnen leven.”

Zijn collega vult aan: “Wat mij bijblijft zijn de blijdschap, verwarring, en dankbaarheid. Meneer was er beduusd van dat wij hem zomaar kwamen helpen. Daar doe je het voor.”

Doe mee! Spreekt dit verhaal je aan? Lijkt het je ook leuk om samen met vrienden, collega’s of andere groep een kwetsbare dorpsgenoot te helpen met een praktische klus? Neem dan contact op met Present en alles wordt voor je geregeld.