Verhalen

Vrijwilligers Alfa Accountants helpen jong gezin

Vijf medewerkers van Alfa accountants en adviseurs verruilden in november een dagdeel kantoor voor het helpen van een jong gezin. De match tussen Alfa en Present werd tijdens de jaarlijkse Beursvloer van de Aaltense Uitdaging gemaakt. Het bedrijf gaf toen aan dat ze zich vrijwillig wilden inzetten voor kwetsbare mensen. Present verbond hen vervolgens aan een alleenstaande moeder met twee jonge kinderen. Zij zijn pas verhuisd naar deze woning en er moest van alles gebeuren om er een fijn thuis van te maken.

Sausen en laminaat

Het was voor de vrijwilligers meteen duidelijk dat hun hulp nodig was. Door het hele huis stonden verhuisdozen en de moeder had geen idee waar ze moest beginnen. De vrijwilligers gingen daarom meteen voortvarend aan de slag. Er werd opgeruimd, een tweede sauslaag aangebracht op een muur in de woonkamer en in een van de slaapkamers werd laminaat gelegd. Tussendoor was er tijd voor een kop koffie en ontmoeting.

Estafetteproject

De klusdag van de medewerkers van Alfa was onderdeel van een estafetteproject. Al eerder hadden flexvrijwilligers van Present geholpen bij het sausen van de muren in kamer, keuken, hal en de slaapkamers. Zij komen nog terug voor het leggen van de vloer in de woonkamer. Een andere groep vrijwilligers hielp de moeder bij het schoonmaken en inrichten van haar huis.

Doe ook mee!

Wil je ook samen met collega’s, vrienden, familie of een andere groep een plaatsgenoot te helpen en zo te ervaren wat een paar uur van jouw tijd betekent voor een ander? Meld je dan nu aan!