Verhalen

Vrijwilligers Rotary Club Bergh helpen Ettens gezin

“We vonden het leuk om te doen en we zijn blij dat de familie er zo blij mee is”, laat een van de leden van Rotary Club Bergh weten na afloop van een Presentproject in Etten. Zes leden zetten zich eind mei vrijwillig in om een gezin te helpen bij het opknappen van hun voor- en achtertuin. De vrijwilligers werden aan deze klus gekoppeld door Present Aalten-Dinxperlo. Normaal werkt deze Presentstichting alleen in de gemeente Aalten. Dit keer werd daar van afgeweken, omdat de Rotaryleden zich graag wilden inzetten in de gemeente Oude IJsselstreek. De Rotary Bergh is namelijk actief in Oude IJsselstreek en Montferland. De vraag voor het opknappen van de voortuin in Etten was onlangs bij Present Aalten-Dinxperlo binnengekomen via Siza. Al met al een mooie match.

Verwilderde tuin

De groep startte vroeg op zaterdagmorgen. Ze verwijderden oude buxusstruiken en graspollen, snoeiden een struik, verbreedden het voorpad en legden een paar rijen tegels voor het raam. Vervolgens egaliseerden ze de grond en zaaiden gras in. Omdat de groep groot genoeg was, hadden ze ook nog tijd om de achtertuin aan te pakken. Hier vergrootten ze het terras en verwijderden onkruid.

Dankbaar

Tijdens de start van de dag en tussendoor, maakte de groep vrijwilligers kennis met het gezin. De vader van het gezin heeft als gevolg van een ongeluk diverse lichamelijke beperkingen waardoor hij het werk zelf niet kon doen. Nu de verwilderde tuin is opgeknapt, is het voor het gezin makkelijker om het zelf bij te houden. “Ik kan onze dank niet genoeg tot uiting brengen! De mensen hebben heel veel gedaan en het ziet er nu écht anders uit! We hebben zelfs plantjes gekregen, zelf opgekweekt door één van de vrijwilligers”

Over Present

Present verbindt mensen die willen geven en mensen die deze hulp goed kunnen gebruiken. Wij bieden de mogelijkheid voor (groepen) vrijwilligers om zich in de eigen omgeving in te zetten voor mensen die te maken hebben met armoede, een slechte gezondheid of een sociaal isolement. We verbinden mensen die elkaar in het dagelijkse leven niet snel ontmoeten en zorgen voor een unieke beleving. Met een Presentproject komt er in één dag iets van de grond en ontstaan ontmoetingen van blijvende waarde. In de Achterhoek is Present actief in de gemeente Aalten, Bronckhorst, Doetinchem en Winterswijk.

Lijkt het je ook leuk om samen met vrienden, familie of een andere groep een plaatsgenoot te helpen en zo te ervaren wat een paar uur van jouw tijd betekent voor een ander? Meld je dan nu aan!