Verhalen

‘Waardevol om iets voor een ander te doen’

Een groep van ruim 25 consultants van LCG Consulting hebben zich onlangs vrijwillig ingezet voor verschillende kwetsbare Achterhoekers. LCG is sinds begin 2021 partner van Present Achterhoek. Naast dat ze Present sponsoren, zetten de medewerkers zich één keer per jaar in voor kwetsbare mensen in de Achterhoek. Dit jaar werden er muren gesaust en behangen, tuinen opgeschoond en een feestelijke bingo georganiseerd voor bewoners van een woonzorgcentrum. De consultants op hun beurt hadden een unieke ontmoeting met Achterhoekers en leerden elkaar op een andere manier kennen. “Ik vond het waardevol om iets te doen voor andere mensen, met mijn gewaardeerde collega´s, dus sowieso leuk om te doen. Ik begreep dat degene die we hebben geholpen nu gemotiveerd is om verder te gaan. Mooi om te weten!”

Snoeien en sausen

Elf van de consultants werden door Present Bronckhorst in twee groepen verbonden met mensen in Bronckhorst die wel wat extra hulp konden gebruiken. Een groep van zes vrijwilligers hielp een alleenstaande moeder bij het opschonen van haar grote achtertuin. Er werden struiken gesnoeid, takken van een boom gezaagd en opgeruimd.

De andere groep hielp een andere alleenstaande moeder met het sausen en behangen van twee kinderkamers. De vrouw woont sinds kort in de woning en heeft zelf al een aantal andere kamers aangepakt, maar het is voor haar te veel om alles alleen te doen. Ze was erg blij met de  extra handen. Beide hulpvragen waren bij Present aangemeld door hulpverleners die bij deze vrouwen betrokken zijn en zien dat ze het alleen even niet redden. “Het is moeilijk om hulp te vragen”,  gaf één van de vrouwen aan, “Maar ik ben blij dat ik het gedaan heb en dat er mensen zijn die willen helpen”.

Doe mee!

Lijkt het jou leuk om samen met anderen, bijvoorbeeld collega’s, je gezin, vrienden. kerkgenoten, enzovoort eenmalig iets te betekenen voor iemand in nood? Meld je dan nu aan!