Verhalen

‘Ik heb genoten van de blije gezichten’

Het is een jaarlijkse traditie geworden dat leden van Lionsclub Bronckhorst zich via Present inzetten voor kwetsbare dorpsgenoten in hun gemeente. Dit jaar deden ze dat in twee groepen. De ene groep ging wandelen met bewoners van De Lindenhof van Sensire in Vorden. De andere groep ging aan de slag in de tuin van een meneer van 81 die vanwege de gevolgen van een hersenbloeding zijn tuin niet meer op orde krijgt. De hulpvraag voor deze meneer kwam van JIJ Bent Uniek. Present regelde beide projecten.

De zon laten schijnen

Beide groepen troffen het met het weer. Er kon in de tuin flink worden doorgewerkt en tijdens de wandeling genoten de deelnemers van de zon. Maar belangrijker: beide groepen genoten van de ontmoetingen met de hulpontvangers. ‘Ik heb genoten van de blije gezichten. We lieten het zonnetje ook even schijnen in hun levens’ aldus een van de wandelende vrijwilligers. Een ander merkt op: ‘De persoonlijke aandacht die ik kon geven dankzij het één op één contact vind ik mooi. De bewoners vinden het prettig om even uit het huis te zijn, even in een andere omgeving te zijn en een praatje te maken’.

In de tuin werd ondertussen rommel opgeruimd, een heg gesnoeid, een tegelpaadje recht gelegd en onkruid verwijderd. Dankbaar werk met een concreet zichtbaar resultaat. ‘Het contact met de meneer was heel plezierig, hij was heel dankbaar en toonde zich een goede gastheer’, aldus een van de Lions-leden.