Verhalen

Mooie samenwerking helpt ouder echtpaar

‘Hoe mooi is het om voor elkaar klaar te staan’, zegt Anneke Pastoor, de interim-coördinator van Present Aalten-Dinxperlo. Dankzij de inzet van veel partijen en vrijwilligers kon zij de verhuizing organiseren voor een hulpbehoevend ouder echtpaar. De hulpvraag was bij Present binnengekomen via de WMO-consulent van de gemeente Aalten. Op een maandag in juni vond de verhuizing plaats. Present riep de hulp in van Mini Manna, die erg ervaren is in het realiseren van onder andere verhuizingen. Maar er was meer hulp nodig en die werd geleverd door een groepje vrijwilligers en een bekende van het echtpaar. De Christelijk Gereformeerde Kerk Aalten heeft belangrijk voorbereidend werk gedaan in de nieuwe woning en een nichtje van het echtpaar organiseerde achter de schermen van alles. Op de dag van de verhuizing zelf was de extra inzet van enkele buurtgenoten en kennissen zeer welkom. En zo liep, dankzij de inzet van velen, de verhuizing zeer gesmeerd. Het oudere echtpaar toonde zich erg gelukkig met al deze hulp.

Ook zin in een praktische klus?

Dit is wat Present doet: vrijwilligers die iets te bieden hebben inzetten bij mensen die wat hulp en ondersteuning hard nodig hebben. Spreekt dit jou aan? Lijkt het je ook leuk om samen met vrienden, collega’s of andere groep een kwetsbare dorpsgenoot te helpen met een praktische klus? Neem dan contact op met Present en alles wordt voor je geregeld: info@presentaalten-dinxperlo.nl of tel. 06 – 21838708. Meer informatie over Present vind je op www.presentaalten-dinxperlo.nl