Verhalen

Vriendengroep schept orde in de chaos

‘Onze vriendengroep gaat altijd twee keer per jaar samen een weekend op pad. We gaan dan ook steevast sporten. Dit jaar kwam een van ons op het idee een project voor Present te doen’, aldus een van de vrienden. Op verzoek van de groep werd het een sportief project waarbij een flink beroep werd gedaan op de spierballen. Via Stichting Diaconale Hulpverlening Aalten kreeg Present een mooie uitdagende klus aangereikt.

De meneer die ze hebben geholpen heeft erg moeilijke jaren achter de rug. Hij is gescheiden en heeft financiële problemen. Het groeit hem letterlijk boven het hoofd. Aan de vriendengroep de eer om orde op zaken te stellen in de schuren en rondom het huis. Overal lag hout, gereedschap, allerlei materialen en spullen. Een groot deel daarvan is afgevoerd naar de stort, waarvoor meneer zelf een container heeft weten te regelen. De nog bruikbare spullen staan nu netjes geordend in de schuur.

Onder de indruk

“Ik vond het mooi om de handen eens flink uit de mouwen te steken, maar het meest was ik toch wel onder de indruk van het verhaal van de bewoner. Dit is zeker voor herhaling vatbaar”, aldus een van de vrienden. Ook de hulpvrager was erg tevreden en had aan het eind van de middag een grote lach op zijn gezicht. “Er is veel opgeruimd en de jongens deden zelfs nog veel meer dan was gevraagd. Het zijn echte anpakkers!”

Ook zin in een praktische klus?

Spreekt dit verhaal je aan? Lijkt het je ook leuk om samen met vrienden, collega’s of andere groep een kwetsbare dorpsgenoot te helpen met een praktische klus? Neem dan contact op met Present en alles wordt voor je geregeld. De coördinator van Present Aalten-Dinxperlo is Anneke Pastoor: info@presentaalten-dinxperlo.nl, tel. 06 – 21838708. Of kijk op www.presentaalten-dinxperlo.nl.