Aanmelden als vrijwilliger

Ontdek hoe waardevol het is om samen met vrienden, collega’s of je gezin een ander te ontmoeten en te helpen.

aanmelden ALS GROEP

Wil je je tijd en talent graag zinvol inzetten? We hebben verschillende mogelijkheden voor je.

aanmelden ALS Individu

Word Donateur

Het werk van Present groeit! Vind jij het ook belangrijk dat steeds meer mensen in Alkmaar het vanzelfsprekend vinden naar elkaar om te zien? Neem dan een aandeel in Present.

Steun ons als Donateur

Kerstengelen gezocht!

Het is niemand onopgemerkt gebleven dat dit een uitzonderlijk jaar is. Als gevolg hiervan zijn er behoorlijk wat mensen die zich rond de feestdagen eenzaam voelen. Stichting Present Alkmaar organiseert daarom een Kerstengel Actie!

Meer over deze actie

Comments Box SVG iconsUsed for the like, share, comment, and reaction icons

Onlangs een project met voldoening afgerond voor een alleenstaande moeder die vanuit een blijfhuis elders in het land in Alkmaar kwam wonen. Afkrabben, behangen, schilderen, laminaat door de gehele woning.....wat hebben de vrijwilligers hard gewerkt. Door de maatregelen werd het project uitgevoerd in estafette vorm, verspreid over meerdere dagen, door individuele vrijwilligers of in groepjes van twee op afstand. Ieder zette zijn/haar talenten in. Door de deadline van verhuizing zelfs in het donker gewerkt om voor de mevrouw een gezellig thuis in Alkmaar te maken, met natuurlijk een bloemetje als welkom op de vensterbank 🌸
#StichtingPresent #presentalkmaar #vrijwilligerswerk #hulpverlening #alkmaar
... Lees meerLees minder

1 week geleden

#Stichtingpresent #presentalkmaar #vrijwilligerswerk #hulpverlening #alkmaar

Reageer op Facebook

Wauw, geweldig zeg!

Vandaag digitaal werkbezoek mogen ontvangen van Alkmaarse fractievoorzitters van Christen Unie en CDAVandaag waren de Alkmaarse fractievoorzitters van de ChristenUnie en het CDA op werkbezoek (digitaal) bij stichting Present Alkmaar. We werden ontvangen door Liesbeth van Gool en Mieke Johnson van de stichting.

Het was goed om elkaar op de hoogte te houden van de laatste ontwikkelingen en elkaar te ontmoeten.

Stichting Present richt zich op het verlenen van praktische hulp in situaties waar het ontbreekt aan geld, contacten en gezondheid om het zelf op te lossen. Vrijwilligersgroepen worden ingezet in zeer uiteenlopende situaties.

De klussen zijn divers: van het opruimen van tuinen tot het behangen van slaapkamers, van het leggen van laminaatvloeren tot het schilderen van kozijnen en deuren, van boodschappenhulp tot het uitlaten van honden. Het vrijwilligerswerk wordt gedaan door groepen vrijwilligers die komen van bedrijven, serviceclubs, scholen, kerken of andere organisaties. Maar sinds de Corona uitbraak ook veel individuele aanmeldingen.

In de projecten ontstaan echte ontmoetingen tussen mensen die elkaar normaal niet zouden tegenkomen. De impact van deze ervaring werkt verbindend, verbredend en zet in beweging om naar anderen om te zien.

Stichting Present wil graag, net als de ChristenUnie Alkmaar, Alkmaar verbinden. Vrijwilligerswerk brengt mensen met elkaar in contact. Het verbindt mensen die anders misschien niet direct bij elkaar waren gekomen

Onze complimenten en respect gaan uit naar Stichting Present en alle vrijwilligers! Een waardevol initiatief.

Stichting Present Alkmaar CDA Alkmaar
... Lees meerLees minder

2 weken geleden

Reageer op Facebook