Aanmelden als vrijwilliger

Ontdek hoe waardevol het is om samen met vrienden, collega’s of je gezin een ander te ontmoeten en te helpen.

aanmelden ALS GROEP

Wil je je tijd en talent graag zinvol inzetten? We hebben verschillende mogelijkheden voor je.

aanmelden ALS Individu

Word Donateur

Het werk van Present groeit! Vind jij het ook belangrijk dat steeds meer mensen in Alkmaar het vanzelfsprekend vinden naar elkaar om te zien? Neem dan een aandeel in Present.

Steun ons als Donateur

Zinvol vrijwilligerswerk

Zinvol vrijwilligerswerk samen met collega’s je gezin of vrienden. Ervaar hoe een paar uur van je tijd een groot verschil kan maken in het leven van een ander.

Comments Box SVG iconsUsed for the like, share, comment, and reaction icons

Afgelopen week hebben deze vrijwilligers een nieuwe schutting geplaatst en een hoge, overwoekerde heg een grote snoeibeurt gegeven voor een mevrouw die wegens slechte gezondheid en beperkte middelen dit zelf niet gedaan kon krijgen. Klachten en een mogelijke boete, omdat de heg zodanig verwilderd was, dat het een onveilig obstakel in de poort vormde, gaven veel stress en zorgen. Nu weer een nette, stevige schutting, een knappe heg en een rustiger gevoel voor mevrouw.
Met inachtneming van de corona richtlijnen kan er nog heel veel om iets voor anderen te betekenen
#StichtingPresent #presentalkmaar #alkmaar #vrijwilligerswerk #hulpverlening #nietalleen

6 dagen geleden

#stichtingpresent #presentalkmaar #alkmaar #vrijwilligerswerk #hulpverlening #nietalleen

Sinds maart hebben vrijwilligers zich via Present Alkmaar ook ingezet voor verschillende organisaties waarvan hun vaste vrijwilligers door de corona (tijdelijk) niet konden helpen. Zo hebben groepjes vrijwilligers geholpen bij verschillende hulpvragen voor het Leger des Heils, zoals koken voor hun maaltijdproject , hulp voor de online kledingverkoop e.d, en voor de Voedselbank helpt er nog steeds een groep vrijwilligers op een ochtend in de week. Echt geweldig!
Wil je ook helpen bij een hulpvraag? Eenmalig of voor langere tijd wat bij jou/jullie past?
Meld je aan via www.presentalkmaar.nl

#vrijwilligerswerk #presentalkmaar #StichtingPresent #coronahulp #Jongeren #legerdesheils #alkmaar

6 dagen geleden

Meld je aan via www.presentalkmaar.nl

#vrijwilligerswerk #presentalkmaar #stichtingpresent #coronahulp  #jongeren #legerdesheils #alkmaar

Afgelopen vrijdag een mooie kick-off gehad voor de mini-pilot Sociaal Tuinieren in Alkmaar. De overwoekerde tuin van een mevrouw met drie kinderen kreeg een make-over volgens duurzaam tuinontwerp en werd aangelegd door de tuinontwerpster van Present Amsterdam en een team van vaste Present vrijwilligers. Maar ook de mevrouw en haar dochter hielpen enthousiast mee! Met een geweldig resultaat!
De mini-pilot wordt vervolgd door meerdere geplande tuindagen waar een aantal tuinen in een Alkmaarse buurt onder handen worden genomen.

2 weken geleden

Laad meer