Aanmelden als...

Ontdek hoe waardevol het is om samen met vrienden, collega’s of je gezin een ander te ontmoeten en te helpen.

aanmelden ALS GROEP

Wil je je tijd en talent graag zinvol inzetten? We hebben verschillende mogelijkheden voor je.

aanmelden ALS Individu

Word Fannoot

Het werk van Present groeit! Vind jij het ook belangrijk dat steeds meer mensen in Alkmaar het vanzelfsprekend vinden naar elkaar om te zien? Neem dan een aandeel in Present.

Steun ons als Fannoot

Ideeënmap projecten

Hij had nooit durven dromen, dat deze wens zou uitkomen: Hulpontvanger (12) is ontzettend blij met zijn nieuwe kamer! Hij geniet er elke dag van, vooral van de mooie wandschildering en z’n nieuwe t.v. En dan ook nog -na afloop- een geweldige opbergkast, die precies naast zijn bed past! De vrijwilligers hebben erg hard gewerkt om dit allemaal voor elkaar te krijgen. De kinderen vonden het heel gezellig om hierbij te mogen helpen en hebben daarbij ook nog hun Engels geoefend.

Het gezin heeft door het project ervaren dat zij er -in een voor hen zware tijd- niet alleen voor staan. De hulp en warmte van de vrijwilligers zijn hoopgevend en verlagen de stress in het gezin. Met elkaar fysiek bezig zijn, leidt af van alle zorgen en problemen die hun leven dagelijks beheersen. Deze dag was daardoor een adempauze voor moeder en kinderen. Voor hulpontvanger is het heel fijn dat hij nu een gezellig plekje heeft, waar hij zich kan vermaken en zich prettig voelt. Dat is een grote bijdrage aan zijn welbevinden.

Cijfer: 10!
... Lee meerSee Less

1 week ago

Het gezin heeft door het project ervaren dat zij er -in een voor hen zware tijd-  niet alleen voor staan. De hulp en warmte van de vrijwilligers zijn hoopgevend en verlagen de stress in het gezin. Met elkaar fysiek bezig zijn, leidt af van alle zorgen en problemen die hun leven dagelijks beheersen. Deze dag was daardoor een adempauze voor moeder en kinderen. Voor hulpontvanger is het heel fijn dat hij nu een gezellig plekje heeft, waar hij zich kan vermaken en zich prettig voelt. Dat is een grote bijdrage aan zijn welbevinden.

Cijfer: 10!

Comment on Facebook

Super zeg! Fijn dat jullie er zijn!

+ View previous comments

Stichting Present Alkmaar heeft de omslagfoto bijgewerkt.
Stichting Present Alkmaar

Op woensdag 26 september deden medewerkers van Van Alckmaer & Woonwaard mee aan een projectendag met Present. In twee woningen werden een kamer, keuken en een slaapkamer opgeknapt. Bij twee zorginstellingen bezorgden zij de bewoners een heerlijke middag. Bij Magentazorg Oude Trambaan werden demente ouderen meegenomen naar buiten voor een gezellige wandeling. Sommige bewoners waren meer dan anderhalf jaar niet buiten geweest! Bij AlkCare De Oldenburgh hielpen ze mee met creatief schilderen, pannenkoeken bakken, spelletjes en ook weer een wandeling. Mede dankzij het prachtige weer en het goede humeur van vrijwilligers en bewoners werd dit een onvergetelijke middag. #VanAlckmaer #Woonwaard #Alkmaar #StichtingPresentAlkmaar ... Lee meerSee Less

1 month ago

Load more