Albéa Group sport voor Present

17-11-2018

Een kleine 30 medewerkers van de Albéa Group, vestiging Alkmaar heeft op donderdag 15 november 2018 een middag gesport voor Stichting Present Alkmaar. In de sporthal van Crossfit Alkmaar roeiden 15 koppels van steeds 2 personen op drie afstanden: 2,5, 5 en 7,5 km. Via Stichting De Waaier was de personeelsvereniging van Albéa Group in contact gekomen met Present Alkmaar. Present werkt met vrijwilligersgroepen regelmatig in armoedesituaties, met name bij (éénouder) gezinnen waar vooral de kinderen lijden onder de situatie. Zij durven bij voorbeeld geen klasgenootjes thuis uit te nodigen, waardoor zij langzamerhand sociaal geïsoleerd raken. Door de hulp van vrijwilligersgroepen kan hun thuissituatie in één klap verbeteren. Present heeft als doel dat steeds meer mensen naar elkaar omzien. Dit doel spreekt Albéa Group erg aan, omdat er lokaal hulp wordt geboden. Aan het eind van de middag ontving coördinator Delaja Koedijk uit handen van directeur Rob van den Oord een cheque van € 1350,00. Present Alkmaar is én de Albéa Group én Stichting De Waaier erg dankbaar voor de totstandkoming van deze match.