Achter de voordeur ….

23-10-2017

Achter de voordeur, achter gesloten deuren, niet zichtbaar voor de buitenwereld ging er in deze tuin heel wat schuil. Een tuin dat na een verhuizing nooit is opgeruimd en afval zich maar opstapelde door verschillende redenen. Tot het moment dat je niet meer weet waar te beginnen. De mensen die je kent, laten het afweten en door ziekte is de klus lichamelijk veel te zwaar.

Deze situaties komen we vaak tegen. Er staan zoveel van dit soort hulpvragen bij ons open. Het baart ons zorgen. We zien ook een toename in het aantal.

Tegelijkertijd …..

Onze flexers (individuele vrijwilligers die in verschillende groepssamenstellingen projecten uitvoert via Present) zijn inmiddels op veel van zulke adressen geweest. Ondanks dat, blijft het ons allemaal raken. Het verhaal erachter. De uitzichtloosheid. De onmacht. Onbegrip. En elke keer zetten onze flexers zich vrijwillig in. Om gewoon hulp te verlenen. Erop vertrouwend dat dit belangrijk is en nodig is.

Wij kunnen het niet vaak genoeg zeggen. Het is belangrijk en zelfs meer dan dat. Ze zijn een lichtpuntje in iemands leven. Soms zelfs doorbrekend!