Uitzicht in een uitzichtloze situatie

23-10-2017

Uitzicht in een uitzichtloze situatie; letterlijk en figuurlijk op deze vrijdag 23 juni 2017.

In een tuin dat totaal was overwoekerd door onkruid en vol lag met ‘rotzooi’ is door vier heren van het bedrijf Qredits Microfinanciering Nederland hard gewerkt om de tuin van een alleenstaande moeder op te knappen.

In het kader van sociaal ondernemen werkt Qredits samen met Stichting Present Almelo en worden medewerkers ingezet op verschillende maatschappelijke projecten. En ja, dat is soms hard werken, met de handen in het zand in dit geval. Het onkruid staat hoog, maar ook een bouwvallig schuurtje dat zelfs gevaar op liep voor de kinderen is verwijderd en opgeruimd. Tijdens het project werd al snel duidelijk bij de groep dat deze mevrouw zo’n klus in combinatie met haar zorgen en beperkingen onmogelijk zelf kan doen.

Na afloop van deze dag is de tuin veilig, schoon en netjes. Een heerlijk uitzicht. Een zorg minder. Met kleine stapjes krabbelt deze jonge vrouw op tot steeds meer zelfstandigheid en gaat de groep met een rijke ervaring terug.

Hieronder een aantal foto’s van dit mooie project.