Het ‘Soprak’ project

24-10-2017

Een sociaal én praktisch project in één, De Soprak! Natuurlijk gekkigheid deze naam, maar de werkelijkheid niet.

Op vrijdag 20 oktober ging de laatste groep collega’s van Qredits aan de slag bij woon/zorglocatie De Burcht van Interakt Contour. Qredits doet verspreidt in het jaar diverse maatschappelijke projecten via Stichting Present Almelo in het kader van sociaal ondernemen.

Op locatie De Burcht wonen mensen die zorg en ondersteuning ontvangen van Interakt Contour vanwege (niet aangeboren) hersenletsel. De locatie is omringd door een tuin, waar bij mooi weer veel gebruik van wordt gemaakt. Het onderhoud is echter achterstallig en voor de winter zou het fijn zijn dat het één en ander is schoongemaakt, opgeruimd en opgeknapt. De verzorging heeft hier geen tijd en budget voor en zijn hierin totaal afhankelijk van vrijwilligers.

De groep collega’s van Qredits hebben hard gewerkt om de tuin op te knappen. Na afloop zag het er spik en span uit. De tuinwerkzaamheden waren echter niet alleen het doel. De dag is begonnen met een rondleiding en kennismaking met een aantal bewoners. Er is meer verteld over niet aangeboren hersenletsel en de zorg. Voor vele groepsleden best aangrijpende verhalen. Het was ook mooi om te zien dat door de komst van deze groep collega’s bewoners opbloeiden door het contact met mensen ‘buitenaf’.

Een bijzonder geslaagd project. En dat vonden alle deelnemers.