Gezellig en zinvol, dat was het!

01-02-2018

Dit (eerste in 2018!) Presentproject was gezellig en zinvol! En dat is een mooie start, want voor Stichting Present is ontmoeting tussen de groep vrijwilligers en hulpontvangers net zo belangrijk als het klaren van de klus. Bij deze verfklus kwam dit letterlijk en figuurlijk mooi uit de verf!

Een huiskring van Vrije Baptisten Gemeente Ichtus heeft in één dag de hele woonkamer en keuken gesausd van een ouder echtpaar die veel gezondheidsproblemen hebben. Het echtpaar ontvangt thuis maatschappelijke hulp van zorgprofessionals van Carint Reggeland.  Mevrouw is ernstig beperkt door meerdere fysieke ziektebeelden en meneer is door alle zorgen ook fysiek beperkt geraakt. Door alle zorgen (en bijbehorende kosten) kunnen ze moeilijk rondkomen en is het heftig om de boel draaiende te houden. Ook kunnen ze geen beroep doen op hun eigen netwerk, want met hun kinderen is beperkt contact en ook zij kennen de nodige problemen. Wat fijn dat ze nu hulp krijgen bij deze klus via Present, want een opknapbeurt is bij de ziektebeelden van dit echtpaar erg belangrijk.

Samen met de hulpverlener heeft het echtpaar de nodige voorbereidingen getroffen, zodat de groep meteen aan de slag kon. “Het was een flinke klus, maar het was ook super gezellig”, aldus één van de groepsleden. Een ander groepslid gaf aan na afloop: “een leuke ervaring, dankbaar werk, teamwork ook met de bewoners en ik vond het knap dat dit echtpaar de hulpvraag heeft gesteld”.

Mooie ontmoeting en verbinding: missie geslaagd!