Een historische dag!

30-05-2018

De leden van de Historische Kring Almelo gaan elk jaar op excursie. Voor de tweede keer op rij hebben ze Stichting Present Almelo benaderd om te bemiddelen in dit aanbod en het vinden van AZC bewoners die mee kunnen en willen op deze excursie. Een prachtig aanbod die we graag matchen, want vanuit de projecten die wij matchen voor vluchtelingen weten we maar al te goed dat er bij vluchtelingen grote behoefte is naar afleiding en het opdoen van nieuwe sociale contacten.

Op donderdag 17 mei 2018 was het zover. Om 08:15 stonden vier bewoners klaar om mee te gaan en wat hadden ze er zin in! Harry Koop van de Historische Kring haalde de bewoners op bij het AZC en stelde hen in de bus voor aan de overige deelnemers. De excursie ging naar Museum Bronbeek in Arnhem en naar het kasteel Huis Bergh in ’s-Heerenberg. Het was een prachtige zonnige dag, dus er kon heerlijk worden geluncht op het terras.

Na afloop van deze geslaagde excursie kregen we enthousiaste verhalen van de bewoners terug: “De mensen waren echt heel aardig en we voelden ons echt op ons gemak! We hebben lekker geluncht en alles was tot in de puntjes georganiseerd!”

Kortom: een geslaagd funproject.

De Historische Kring Almelo heeft ook een video gemaakt van hun excursie. Deze is hier te bekijken.

Hieronder een paar foto’s van dit project.