Met collega’s verschil maken in de buurt

16-11-2018

Het afgelopen jaar heeft het bedrijf Qredits met meerdere groepen collega’s van het hoofdkantoor in Almelo via Present Almelo de handen uit de mouwen gestoken voor hun stadsgenoten.

Meer dan veertig medewerkers werden verdeeld over vijf verschillende maatschappelijke projecten.  Jaarlijks zet het team van Qredits zich op deze manier in via Stichting Present Almelo. Puur omdat ze graag wat doen voor een ander. “Present maakt het mogelijk dat steeds meer mensen omzien naar elkaar. Samen opkomen voor mensen die wel wat hulp kunnen gebruiken. Klinkt ons als muziek in de oren, dus daar werken we graag aan mee!”, aldus Qredits.

Wat hebben ze gedaan?

In het voorjaar heeft een groep een dag opgetrokken met ouderen van Trivium Meulenbelt Zorg. Een prachtige dag die in het teken stond van ontmoeting, gezelligheid, maar ook de handen uit de mouwen!: in de ochtend is de tuin opgeknapt, zodat de ouderen in de zomer konden genieten van een prachtige tuin. In de middag is er gewandeld en was het erg gezellig met een voorstelling volksdansen en koffie drinken.

In juni is een andere groep collega’s op bezoek geweest bij woon/verpleeghuis Villa de la Porte. Ook een ontmoeting en verbinding met ouderen. Er is van alles gedaan: het bakken van een heerlijke appeltaart samen met de ouderen, terwijl de andere helft van de groep het washok heeft opgeknapt. In de middag zijn er spelletjes gedaan en ook is hier de tuin opgefleurd met nieuwe hangende plantenbakken.

In november zijn er op verschillende data verschillende groepen actief geweest bij De Voedselbank. Naast een rondleiding en een kijkje achter de schermen met indrukwekkende informatie én ontmoetingen hebben de medewerkers ook zelf een steentje bijgedragen in het belangrijke werk dat De Voedselbank in Almelo doet. Ze hebben producten gesorteerd, schoonmaakwerk gedaan, voedselpakketten samengesteld én ook geholpen bij de uitgifte van de Voedselbank. Ze waren onder de indruk van de vele pakketten die wekelijks worden uitgegeven.

“Veel meer mensen, dan wij denken, hebben het moeilijk en zijn afhankelijk van hulp. Door samen op deze manier te helpen  hebben we veel werk kunnen doen en geef je echt iets terug aan de maatschappij. Wel confronterend”, aldus een medewerker na afloop van de dag.

Meerwaarde van het uitbesteden

Qredits kan op deze manier de maatschappelijke projecten uitvoeren door matching, organisatie en begeleiding van Stichting Present Almelo. Het aanbod van de medewerkers is bij Present altijd bepalend. Zij bepalen wat ze willen doen, wanneer en voor wie. De afdeling moet immers wel bezet blijven ;). Stichting Present heeft een groot lokaal maatschappelijk netwerk en koppelt het aanbod van de groepen medewerkers aan plekken waar de hulp het hardst nodig is.

Geboden hulp op de juiste plek

Present werkt hierin samen met meer dan 50 verschillende professionele maatschappelijke organisaties. Omdat het aanbod van de groepen leidend is, krijg je een diversiteit aan projecten en doen de medewerkers iets waar ze zelf ook echt achter staan. Dat maakt het project extra leuk! Daarnaast is werknemersvrijwilligers via Stichting Present in groepsverband in Almelo uniek!

Interesse voor jouw bedrijf of groep collega’s? Neem gerust contact met ons op voor een vrijblijvende kennismaking.

De foto’s van de maatschappelijke projecten van Qredits vind je onderstaand.