Tóch wel leuk!

17-12-2018

Als gezin vrijwilligerswerk doen is een bijzondere ervaring. De twee jongens ((14 en 12 jaar) van dit gezin hadden niet gedacht dat het zo leuk zou zijn! Want ja, een middagje met ouderen die je niet kent doorbrengen is niet niks en toch ook best wel spannend.

Onder andere daarom is het fijn dat je dit met je broer en ouders kan doen én dat je precies weet wat je gaat doen en bij wie. Stichting Present organiseert en begeleidt op deze manier projecten , ook voor gezinnen. Wat helemaal bijzonder was, is dat dit gezin ook open stond voor de toevoeging van drie vluchtelingen aan hun project; drie meiden die woonachtig zijn op het AZC, maar graag vrijwilligerswerk doen bij ouderen. Door vluchtelingen op deze manier te integreren met een groep is dit mogelijk. Er moet immers van alles geregeld worden, denk aan communicatie, vervoer, afspraken, etc. Het doen van vrijwilligerswerk door vluchtelingen is op deze manier haalbaar.

De groep heeft een bijzondere middag gehad. Het was gezellig onderling én de ouderen waren blij met hun komst. De woonkamers, hal en gezelschapsruime is in kerstsfeer gebracht. Zo werd praktische ondersteuning gecombineerd met gezelligheid en contacten onderling!