Urenco en Lang Leve Thuis werken samen in Almelo

09-05-2019

Het is donderdag 9 mei. Een groep vrijwilligers gaat zich vandaag inzetten voor een zorglocatie van Lang Leve Thuis. De hulpverleners hebben de wens om op locatie t’ Nieuwland een stuk tuin vrij te maken voor een moestuin. Zo kunnen de bewoners ”net als vroeger” eigen groenten verbouwen en verwerken in de maaltijd van de dag.

Het inplanten/zaaien kunnen de hulpverleners zelf met bewoners doen, maar de grond moet eerst klaar worden gemaakt voordat het een moestuin kan worden. Medewerkers van Urenco zetten zich vrijwillig in voor deze bewoners.

Bij het afgraven kwamen de vrijwilligers van alles tegen

Een leuke groep vrijwilligers met een mooie samenwerking en veel humor zorgt ervoor dat het grasveldje van ’t Nieuwland veranderd in een moestuin. Bij het afgraven kwamen veel spullen naar boven. Stenen, botten, servies, glas en overige afval.

Een leuk detail is dat het gebouw hiervoor een kerk was, maar van origine een boerderij. Er is hard gewerkt. Alles wat op de planning stond is gedaan. Het weer werkte goed mee. De dames uit het team hebben voor de vele bloemen gezorgd die overal rondom het gebouwtje in potten staan. Hulpvrager en ook de hulpverleners waren zeer tevreden.

Hieronder wat leuke foto’s van onze fotograaf.