Urenco maakt Almelo mooier

09-05-2019

Dinsdagochtend 7 mei was er een bijzonder tuinproject geweest. Een groep medewerkers van Urenco heeft een mix&match project gedaan. Een project waar ook vluchtelingen mogen aansluiten. Alle mannen waren vroeg opgestaan. Samen zetten ze zich in voor de burgers in Almelo. Deze mooie stad wordt nog mooier door mensen die naar elkaar omzien.

Present Almelo en Urenco zorgen voor verbinding

Present Almelo heeft de groep vrijwilligers in contact gebracht met een inwoner van Almelo die hulp kan gebruiken in zijn tuin. Bij aankomst was de tuin een oerwoud. Er is hard gewerkt om er een leefbaar geheel van te maken. Om dat te bereiken moest er veel gesnoeid en gespit worden. Er werd vuil en vooral veel groen naar de stort gebracht. De heer des huizes is afwezig omdat dit voor hem te zwaar is. Een vriendin van hem die eigenlijk al heel lang zijn mantelzorger is maar ook zelf niet zoveel meer kan, was er vandaag bij. Zij voorzag de groep van koffie en kwam regelmatig even kijken. De mannen deden gestaag hun werk en hebben zo hard doorgewerkt dat ze eerder klaar waren dan gepland.

Beelden zeggen meer dan woorden

In de volgorde van de foto’s zie je hoe de tuin was, wat kom je zoal tegen, wat hebben de vrijwilligers gedaan en natuurlijk het eindresultaat. Aan het einde van de dag komen er opeens twee mannen van de vrijwilligersgroep met allemaal bloemen voor in de tuin. Deze zijn er gelijk in gezet, als kers op de taart.

Er is verbinding ontstaan en de tuin is zichtbaar opgeknapt

De vriendin en tevens mantelzorger is heel trots op de tuin en vooral op de vrijwilligers die de klus hebben geklaard. Ze is zo dankbaar dat ze trakteert op Twix en voor de fotograaf van Present een bosje bloemen. Ze is heel dankbaar en er wordt daarom veel geknuffeld. Een bijzondere vrouw met het hart op de goede plaats.

De sfeer is goed, het weer is goed en iedereen is zeer tevreden.