Gezin ontvangt Urenco medewerkers

27-05-2019

Dinsdag 14 mei 2019

Vanmorgen een stralende zonnige dag. Medewerkers van Urenco en Present Almelo zijn welkom geheten door een zorgmedewerker en het werk werd verdeeld. Al snel ging men aan de slag. Dit keer bij een moeder met kinderen.

Een lange dag met hard werken en veel resultaat

De schutting en de poort moesten worden gerepareerd. Dat viel behoorlijk tegen omdat er toch veel verrot was. Uiteindelijk zijn de mannen daar heel de dag mee bezig geweest. Alles is eerst vakkundig losgemaakt, de rotte palen zijn vervangen, en alle panelen weer teruggeplaatst. We waren dan ook pas tegen 17.00 uur klaar.

In de keuken en de gang is het laminaat verwijderd. In het schuurtje zijn keukenkastjes opgehangen. De slaapkamer van de dochter is opnieuw gesausd.

Verbinding zoeken door in gesprek te gaan

De vrouw des huizes zorgde goed voor de vrijwilligers, er was voldoende lekkers en drinken beschikbaar. Medewerkers van Present zochten de verbinding met moeder en dochter, met elkaar in gesprek. Dat was fijn want over en weer was er goed contact. De taal was niet echt een probleem. Ook met de buren was er tijd voor een praatje.

Al met al een lange maar geslaagde dag!

Foto’s Urenco-medewerkers

Met dank aan Corrie van Leeuwen voor de gemaakte foto’s.