Wat als we het NIET doen?

07-11-2019

Vanmorgen waren we op bezoek bij iemand. Een man in de buurt. Vrijwel helemaal alleen, leeft elke dag in complete chaos. Zijn huis is ernstig vervuild. Hijzelf ziet het niet meer. Geen geld, hij is verslaafd en merkbaar beschadigd.

Vragen poppen op. Ook bij Present, daar willen we eerlijk over zijn: ‘waarom doen we dit? (hij zegt immers zelf dat hij er geen last van heeft) – hoe reëel is het dat deze man hier ooit uit gaat komen? – blijft het schoon als wij er zijn geweest? Terechte vragen. Wij hebben daar geen antwoord op.

Vanmorgen (en eigenlijk doen we dat altijd) geldt daarom deze vraag meer: ‘wat als we het NIET doen?’. Het antwoord daarop is namelijk wel heel duidelijk. Het kleine beetje dat meneer nog wel heeft, zal dan wegvallen (woning, hulpverlening en zijn enige broer die af en toe een kijkje komt nemen). En zonder deze lichtpuntjes wordt het voor meneer wel erg donker…..

Voor elk project maken wij altijd eerst kennis met de hulpvrager en zijn/haar hulpverlener. Zo ook vanmorgen.

Wil jij ook mensen helpen? Meld je aan als vrijwilliger bij ons, van harte welkom én nodig! www.presentalmelo.nl