Present met een spoedklusje

22-06-2020

Op een maandag ergens vorige week hadden we een productieve start van de week en dat voelt fijn!

Na een noodoproepje de donderdag ervoor mochten we die maandag twee flexvrijwilligers inzetten bij en voor een mevrouw die dringend en vrij plotseling hulp nodig had. Toch bijzonder dat we ook in deze coronatijd vrijwilligers kunnen mobiliseren en een project in korte tijd kunnen organiseren. Hé, dat rijmt! 😉

We kregen de vraag om hulp binnen via haar zorgcoach van Gemeente Almelo. Door een vechtscheiding moet ze verhuizen. Ze heeft geen spullen en kreeg deze beschikbaar gesteld door het meubelpunt van De Bleekkerk. Echter vanwege de coronamaatregelen konden zij geen vrijwilligers inzetten om de meubels te bezorgen. Ze zaten met de handen in het haar, want haar eigen sociaal vangnet is er niet meer en haar zorgcoach kon onmogelijk zelf de verhuizing uitvoeren!

Twee sterke vrijwilligers én de zorgcoach hebben haar die maandag geholpen. Zij hebben samen de meubels van de meubelopslag van De Bleekkerk naar haar nieuwe woning vervoerd. In een paar uur was het zo gepiept! Wat een mooi project(je)!