Niet alles gaat perfect!

30-06-2020

Meestal lopen onze projecten op rolletjes. Maar heel soms zit er ook eentje tussen, waar het allemaal wat moeizamer gaat.

Verhuisproject

Afgelopen zaterdag hadden we een verhuisproject bij een oudere man. Stichting Present Almelo is kritisch op het aannemen van verhuizingshulpvragen, maar in sommige gevallen maken we een uitzondering. De situatie was dusdanig schrijnend dat we toch hebben besloten om te helpen.

Verdeeld aan de slag

De groep bestond uit zes vrijwilligers en omdat het ging om een verhuizing konden we de groep verdelen over diverse ruimten en adressen. Coronaproof!

Een kale nieuwe woning

Vooraf was alles goed voorbereid en leek het geregeld, maar het liep toch wat anders. Een paar dagen voor de grote dag, bleek namelijk dat de muren en vloeren in zijn nieuwe huis kaal waren. Daar was niet op gerekend en het was moeilijk voor de vrijwilligers om te zien hoe meneer terecht kwam. De verhuizing moest echter doorgaan, dus eerst de woning woonklaar maken kon gewoon niet.

In allerijl hebben onze supervrijwilligers, tussen het dozen en kasten sjouwen door, nog zeil gelegd in zijn woon- en slaapkamer.

Die avond kon meneer voor het eerst in maanden (hij sliep de afgelopen maanden op zijn bank in zijn woonkamer beneden)  weer in zijn eigen bed slapen in zijn nieuwe gelijkvloerse appartement.

Een vervolg

Een familielid, die in zijn eentje het héle netwerk van meneer is beloofde zo snel mogelijk het nieuwe huis te behangen. Maar omdat hij ook al op leeftijd is, zal dat elke keer één muurtje zijn. We hebben daarom een nieuwe groep vrijwilligers kunnen matchen om op zaterdag 4 juli a.s. te komen behangen! Daarna zet de groep die zich heeft ingezet voor de verhuizing opnieuw in om hem te helpen met het uitpakken van al die dozen!

Eigenlijk wordt het zo een bijzondere drieluik. Een beweging van omzien – meer dan de klus! Geweldig!

Hieronder een paar mooie foto’s van deze enerverende dag.